MORE STUDS

from my tumblr.

Jag älskar nitar. Det blir nog att införskaffa loafers med nitar på till sommaren. Så snyggt!

English:
I love studs. I think I'm gonna get a pair of loafers with studs. So neat!

VAD ÄR LYCKA?

Igår skrev jag ett glatt inlägg där jag nämnde att jag var lycklig, för att allt rullar på bra och för att min favoritgrupp kommer hit. I morse läste jag en artikel om en kille som kommer härifrån som hade köpt sig en Segway för pengarna han hade fått efter sin pappas död och efter en olycka han var med i för några år sen och det kallar han lycka. Men vad är egentligen lycka? Hur finner man lycka?

Jag tror inte att lycka går att köpa, man kanske blir lycklig för stunden, men om man inte har personer runt omkring sig som man trivs med så tror jag aldrig att man kan bli lycklig. Jag har så många bra och stöttande personer runt omkring mig och jag trivs som fisken i vattnet. Jag älskar de!

För vissa är lyckan svår att indentifiera. De flesta tror att om man tränar sig till drömkroppen, skaffar den snyggaste pojkvännen och köper de snyggaste kläderna så borde man bli lycklig, men det tror inte jag. Allt handlar om hur man trivs runt omkring andra och med sig själv.

För mig är lycka den där känslan när det känns som om allt går så jäkla bra hela tiden och när jag har lust att skrika av glädje eller att jag känner att jag har energi till att springa flera mil utan att bli trött för att jag är så glad. Då vet jag att jag är lycklig. Det är en sån jäkla kick för vardagen!

Detta ämne är ganska intressant att disskutera och det uppkommer ofta många olika argument om vad lycka är. Så vad tycker ni? Vad är lycka för er? Går det att köpa lycka?

CASUAL FRIDAY

Acne/Cheap Monday/H&M/Jeffrey Campbell

FLOATING ON CLOUDS

from Google.
Jag är så förbannat lycklig just nu. Allt rullar på som det ska och Markus Krunegård ska till P&L och sist men absolut inte minst..... wait for it........... Den svenska björnstammen kommer hit! Det känns som om jag svävar på moln just nu och så här lycklig har jag inte varit på länge. Livet är bäst!

English:
I'm so damn happy right now. Everything goes right and Markus Krunegård is coming to P&L and last but absolutely not least...... wait for it....... Den svenska björnstammen(my favorites) is comming to my town! It feels like I'm floating on clouds right now and I've not been this happy in a long time. Life is wonderful!

BIKBOK/LOOKBOOK

from Bikboks lookbook.

ALL MY THOUGHTS REVOLVE AROUND SICK STUFF

Dom 999 saker jag aldrig skulle göra
Dom vägs upp av 999 värre saker jag gjort
Mer om Kent
Dom 999 saker jag aldrig skulle göra
Dom vägs upp av 999 värre saker jag gjort

VINTAGE MILITARY JACKET

from Chicy

Jag älskar den här jackan. Ge mig någon?

English:
I love this jacket. Give me?

SHE LOOKED WITH HER PRETTY EYES

from my tumblr.

Jag har dammsugit hela huset och städat köket, dags för helg? Ja tack. Jag är så skolless och städless just nu så att jag skulle helst av allt vilja åka på en resa långt härifrån och bara njuta av att vara ledig i en vecka. Men snart är det påsklov, då får jag andas ut.

Jag vet inte vad jag ska göra ikväll, jag blir nog bara hemma framför TVn med mamma och pappa. Har ni några planer för kvällen?


English:
I have vacuumed the entire house and cleaned the kitchen, the time for the weekend? Yes please. I am so sick and school cleaning tired right now so that I would most of all like to go on a trip far away from here and just enjoy being idle for a week. But soon, the broad beans, then I breathe out.
I do not know what to do tonight, I'll probably just at home watching TV with mom and dad. Do you have any plans for the evening?
I have vacuumed the entire house and cleaned the kitchen, time for the weekend? Yes please. I am so tired of school and cleaning right now so that I would love to go on a trip far away from here and just enjoy being idle for a week. But it's easter soon, then I breathe out.

I do not know what to do tonight, I'll probably just at home watching TV with mom and dad. Do you have any plans for the evening?

WHITE AS SNOW

from westmanshanna.blogg.se

Är ganska avundsjuk på fina Hanna som har skaffat sig den vita skinnvästen från Gina Tricot.

English:
I'm a little bit jealous on Hanna that've buyed the white leathervest from Gina Tricot.

MILKY

H&M/Modekungen/Juicy Couture/Jeffrey Campbell/Nouba/Michael Kors

SUMMER WEDDING


PHILIP LIM/FALL 2012

Nu är jag nästan nyhemkommen från skolan och jag har fått i mig lite frukt så att jag klarar mig till middagen(det går nog ner en till snart... haha!). Jag kan säga, med förvåning, att det har varit en riktigt bra dag. Att pappa står och kokar köttsoppa till middag gör inte saken värre, det är så gott med hemmagjord köttsoppa på norrlandsvis! Det är dags att sluta babbla och kolla klart på Top Model och sen Project Runway direkt efter. Härlig dag!

English:
I almost just arrived home from school and I've eated some fruit too. I can tell you, with suprise, that this day have been really good. Daddy are making meatsoup for dinner and that's making this day perfect! It's so good with swedish homemade meatsoup! It's time to stop babble and look at Top Model and Project Runway after that.

BUSY DAY

from my tumblr(madebyelsa.tumblr.com) and my weheartit(elsanystrom)

Jag har bloggat väldigt dåligt idag, men jag har faktiskt haft annat för mig hela dagen. Just nu är den enda riktiga lediga stunden jag har haft sen jag kom hem från skolan, så nu tänker jag bädda ner mig i sängen med Sex and the City och sova sött. Hur har er dag varit?

P.S. Följ mig på tumblr, där ser ni sånt jag inspireras av!


English:
I've a really bad update today, but I had a lot to do. I'm gonna cuddle down in the bed now with some episodes of Sex and the City and sleep. How was your day?

P.S. Follow me on tumblr!

JUST HANGING AROUND

from Modekungen.

WORKOUT

Nike / Victoria's Secret

SWEET DREAMS

from Henry Kole

Hur coola är inte dessa? Själv skulle jag inte kunna se mig själv i såna här, men jag kan fortfarande inte låta bli att vilja ha dom i garderoben...

English:
How awesome isn't these? I couldn't see my self wear there but I can't stay from want these in my closet...

THIS SCREAMS ME

Chicy / Chanel / Gina Tricot / Singer22 / Jeffrey Campbell
Detta är ett exempel på en sån där outfit jag skulle kunna använda 100 gånger om. Jag älskar klackskorna, jag vill ha dom. Punkt.

English:
This is an example for an outfit that I could wear 100 times. I love those heels, I want 'em. End.

RACHEL ZOE S/S 2012


RITA JACKET/ACNE

Som ni vet har jag haft en crush på dessa jackor i alla olika färger, väldigt länge! Jag vill så gärna ha en, men ca. 7000 SEK går att lägga på annat...

English:
As you know, I've had an crush on these jackets, a long time! I want one so badly, but I can spend 7000 SEK on other stuffs.

LIVE WITH IT


THIS IS HOW WE DO IT

From weheartit and my tumblr.

GINA TRICOT

Gina Tricot har fått in några fantastiska grejer nu och snart kommer det ännu mer. Längtar!

English:
Gina Tricot got some new amaizing stuffs and it will come more. Can't wait!

SIGNE VILSTRUP

From Signe Vilstrup.

ELSANYSTROM @ STREAMZOO

Följ mig och se mitt liv utanför bloggen!

(För er som inte vet är Streamzoo som Instagram fast för Android, jag vet inte om Iphone kan ha det men det tvekar jag på. Så ni som har varit dystra för att Instagram fortfarande inte har kommit till Android, använd Streamzoo!)

LINDEX


Jag brukar nästan aldrig hitta något på Lindex, men ibland hittar man små guldkorn.
Jag brukar nästan aldrig hitta något på Lindex, men ibland hittar jag små guldkorn.

English:
I almost never find anything on Lindex, but sometimes, I find small treasures.

-

(from my tumblr)
... so stop trying to change it.

WILDFOX COUTURE/FALL 2012

Good morning sunshines!

LUCKY YOU

Weheartit

Nu struntar jag i det här och går och lägger mig i sängen och kikar på fyra härliga brudar. Avsnittet som bilden är ifrån är det värsta enligt mig, jag grinar som en bebis varje gång även fast jag har sett det ungefär fyra gånger så senast spolade jag över det sorgliga men lyckades inte hålla tårarna inne ändå. Damn you Carrie! Haha, men sov gott så syns vi imorgon!

English:
Now I do not care at this and go to sleep in the bed, peering at four lovely girls. The section of the image are from the worst of me, I grin like a baby every time even though I've seen it about four times as later flushed me of the sad but did not keep the tears inside anyway. Damn you Carrie! Haha, but slept well so see you tomorrow!

Now I do not care at this and go to sleep in the bed, peering at four lovely girls. The episode of the image are from is the worst for me, I grin like a baby every time even though I've seen it about four times as later flushed me of the sad but did not keep the tears inside anyway. Damn you Carrie! Haha, but slept well so see you tomorrow!

KANYE WEST/FALL 2012


AS USUAL

Carolinesmode/Caroline Blomst

Jag gjorde som jag alltid gör när jag inte har någon inspiration, jag gick in på Carolinesmode och hittade en bild på Carolines outfit. Förutom byxorna så är detta verkligen något jag skulle kunna ha på mig. Dösnyggt!

YOU AND ME

Levererar lite gammal men så bra musik ikväll igen. Idag har jag gått i skolan, tränat och pluggat. Imorgon är det helg och det kommer bli så jäkla skönt att ni inte förstår hur mycket jag tänker njuta! Vad helgen bjuder på får jag se, men jag har några små planer...
Nu ska jag försöka hitta lite grejer att blogga om, hade världens bästa idé i huvudet på bussen till skolan men det är försvunnen nu... Irriterande!

English:
Delivers a bit old but good music tonight again. Today I went to school, practiced and studied. Tomorrow is the weekend and it will be so darn nice that you do not understand how much I will enjoy! What the weekend offers I get to see, but I have some small plans ...
Now I'll try to find some stuff to blog about, had the best idea in the mind of the bus to school but it's gone now ... Annoying!
Delivers a bit old but good music tonight again. Today I went to school, workedout and studied. Tomorrow is the weekend and it will be so damn nice that you do not understand how much I will enjoy! What the weekend offers I get to see, but I have some small plans ...
Now I'll try to find some stuff to blog about, had the best idea in the mind of the bus to school but it's gone now ... Annoying!

BLACK AND GOLD/GUCCI


IT WILL BE BETTER

from my tumblr.

Idag är en sån där dag då man bara vill kasta en tegelsten i huvudet på alla. Jag hatar såna här dagar!
För att muntra upp mig lite ska jag snart ta en dusch och krypa ner i sängen och kolla på Sex and the City och prata med en fin vän en stund, ibland är det enkla så behövligt. Hoppas ni har en bättre dag än mig.

English:
Today is one of those days when you just want to throw a brick in the head at all. I hate these kinds of days!
To cheer me up a bit, I will soon take a shower and crawl into bed and watch Sex and the City and talk to a good friend for a while, sometimes it's easy so much needed. Hope you have a better day than me.
Today is one of those days when you just want to throw a brick in the head to all people. I hate these kinds of days!
To cheer me up a bit, I will soon take a shower and crawl into bed and watch Sex and the City and talk to a good friend for a while, sometimes it's easy so much needed. Hope you have a better day than me.

LOOK FOR THE GIRL WITH THE BROKEN SMILE


NELLY SHOES

Jag tror att det var senast förra veckan jag sa att jag hatade peep-toe, men som ni vet ändrar jag mig lika snabbt som vinden byter riktning och nu vill jag ha ett par. Helst de på bilden. De andra med nitar där bak är också riktigt snygga, dom kan också få flytta in i min garderob...

English:
I think it was just last week I said I hated the peep-toe, but as you know I change myself as fast as the wind changes direction and now I want a pair. Ideally, those in the picture. The other with rivets in the back is also really smart, they can also move into my closet ...
I think it was just last week I said I hated the peep-toe, but as you know I change myself as fast as the wind changes direction and now I want a pair. Ideally, those in the picture. The other with studs in the back looks also very good, they can also move into my closet ...

WHITE, BEIGE AND BLUE

Stockholmstreetstyle

Jag har haft en fullspäckad dag som har bestått av skola och träning. Jag fick en lucka på en timme men då åt jag och kollade på tv så nu har jag fått i mig  lite mat igen och är ännu en gång parkerad framför tvn. Jag har ganska mycket att göra om dagarna så bloggen blir drabbad, det går inte att göra något åt. That's just the way it is... Nu ska jag fortsätta kolla på Top Model Sverige och ta det lugnt.

English:
I've had a busy day which consisted of school and training. I had a gap of one hour, but then I ate and watched TV so now I have eated  some food again and is once again parked in front of tv. I have quite a lot to do during the day so the blog gets hit, you can not do anything about. That's just the way it is ... Now I'll continue to watch Top Model Sweden and take it easy.

COLORLESS

Balmain / Alexander McQueen / Jeffrey Campbell / Vermont

YELLOW AND SILVER

Stockholmstreetstyle

PASTEL

H&M / Christian Louboutin / Chanel / Random

LAST WEEK

Långa frukostar, många koppar Latte, ett snyggt "pimpat" porträtt på mig(fast den är ifrån idag faktiskt). En bra vecka!

English:
Long breakfasts, many cups of Latte and a nice "pimped" portrait of me(but that one is actually from today). Last week were a good week!

CONCLUDES THIS WEEK

from my tumblr. (madebyelsa.tumblr.com)

Avslutar denna vecka med lite Sex and the City-mys med mig själv och en skål med chips. Har sovmorgon till tio imorgon så det kommer nog upp ett eller två inlägg imorgon bitti. Sov gott!

English:
Concludes this week with a little Sex and the City snuggle with me and a bowl of chips. Does sleep to ten tomorrow so it'll probably up one or two posts tomorrow morning. Sleep well!
Concludes this week with a little Sex and the City snuggle with me and a bowl of chips. I don't have lessons before 10 AM tomorrow so it'll probably up one or two posts tomorrow morning. Sleep well!

THAT WAS THEN

Denna låt har en väldigt bra mening. Om ni inte vill lyssna kan ni iallafall läsa lyricsen, lätt värt!

English:
This song has a very good sense. If you do not want to listen can you atleast read lyricsen, easily worth!

+

Stockholmstreetstyle

Jag kom verkligen inte på någon rubrik, haha! Jag satt och streamade igenom alla låttexter jag har i huvudet men jag kom inte på något bra. Nu är jag iallafall vaken, tidigare än planerat, så nu drar jag mig upp mot soffan med en kopp latte och kollar på tv. Jag har inget inplanerat idag så jag blir nog bara hemma. Har ni några planer?

English:
I was really not on any headline, haha! I sat and streamed through all the lyrics I have in my head but I could not think of something good. Now I'm awake anyway, earlier than planned, so now I pull myself up on the couch with a cup of latte and watching tv. I have nothing scheduled today so I'll probably just at home. Have you any plans?
I was really not on any headline, haha! I sat and streamed through all the lyrics I have in my head but I could not think of something good. Now I'm awake anyway, earlier than planned, so now I pull myself up on the couch with a cup of latte and watching tv. I have nothing scheduled today so I'll probably just at home. Have you any plans?

HOW COULD IT BE LIKE THAT?


RELAXED

H&M / Converse / Chanel / Goggles / Reiss

H&M/SHOES

Vill ha...

English:
I want...

BONA DRAG S/S 2012/LOOKBOOK


GIVE IT TO ME

Alexander McQueen / Zara / Ray-Ban / Cheap Monday / Cubus / Svpply
Tänk vad amaizing att gå runt såhär på stadens fina gator nu i vår. Helt stunning!

English:
It would be amaizing to walk around like this on the citys beautiful streets in spring. Stunning!

FRIDAY, I'M IN LOVE

Kollar på Top Model, läser ELLE och dricker latte, dagen blev genast mycket bättre! Jag har haft en riktig pissdag hela dagen och mitt humör har varit riktigt dåligt eftersom att min mage har levt ett eget liv hela natten och dagen och den verkar vilja få mig att skära bort den eller något, men nu är det helg och jag orkar inte bry mig just nu... Ikväll får jag se vad som händer men det kommer nog en eller två gullungar hit och myser lite. Hur har eran fredag varit och vad ska ni göra ikväll? Utgång? Hemmakväll? Let me know!

English:
Viewing Top Model, read ELLE and drink latte, the day was instantly better! I've had a real bad day all day and my mood has been really bad because my stomach has lived a life of its own all night and day and it seems to want to get me to cut off or something, but now it's the weekend and I can not bother me right now ... Tonight I get to see what happens but it will show one or two golden kids here and cuddle little. How was your Friday and what will you do tonight? Output? Home Evening? Let me know!

TRUE SHIT

Har tränat, haft en förjävla bra dag och jag är lycklig. Nu ska jag bara träna lite mer på tyskaläxan, skriva en bildanalys och sen sova. Mitt liv är så jäkla bra egentligen, jag kunde haft det så mycket värre. Live more, complain less people! Sov gott!

English:
I've worked out, had an amaizing day and I'm happy. I have to practice a little more on the Germanhomework, write an image analysis(what?) and then sleep. My life is actually so amaizing, I could have had it much worse. Live more, complain less people! Sleep well!

SOMEONE LIKE YOU

Saknar mina kära sötnosar. Vilken tur att jag ska få träffa dom imorgon! Kramkalas...


English:
I miss my sweeties so much. I'm lucky that I'm gonna meet 'em tomorrow! Hugparty...

AS USUAL

Carolinesmode/Caroline Blomst

Denna kvinna är helt otrolig. Hon ser fantastisk ut, som vanligt, i helsvart medan vi andra dödliga ser ut som tråkiga spöken utan inspiration. Ge mig lite av henne!

English:
This women is unbelievible. She looks amaizing, as usual, in all black when we other looks like boring ghosts without inspiration. Give me some of her!

SUMMER FEELINGS

Cheap Monday // Chanel // Jeffrey Campbell // One Teaspoon // Mango
Solen har skinit hela dagen och jag längtar verkligen nu! Kom igen nurå!!

English:
The sun has been shining all day and I look forward so much! Come one!!

YOU'RE JUST ONE OF THAT KIND


Kryper ner i sängen med ELLE och gårdagens Desperate avsnitt. Har haft en stressig dag (igen) så jag känner att det är behövligt just nu. Efter att jag har kollat klart på avsnittet och läst lite ska jag slå igång SATC (obligatoriskt) och somna till det. Sov gott sötnosar och fortsätt kommentera, det ger mig en riktig kick när jag är nere!

English:
Going to bed with ELLE and yesterdays episode of Desperate Housewifes. I had an busy day(again) and I feel that this is good for my body right now. Sleep tight sweeties and keep up those comments, it gives me a real kick when I'm down!

VERSACE S12 COUTURE


CASUAL

H&M // Cubus // Hermes // Zara // Michael Kors // Jofama

WHEN YOU LET GO, YOU TAKE THE STEP

Den är ännu bättre på Spotify, tro mig! Nu har ni en inblick på vad som spelas i mina hörlurar på bussen.

English:
It sounds better on Spotify, believe me! This is what I listen to on the bus.

BLACK LEATHER

Stockholmstreetstyle

Somnade två inatt/morse, klev upp kvart i sex. Gick i skolan från kvart i åtta till fem, träning klockan sex. Nu har jag äntligen myst ner mig i sängen och just nu skiter jag i att jag har nationella prov i Fysik imorgon, jag kan ju en hel del av det. Så nu tänker jag bara ta det lugnt, vänta en kvart på att Top Model har slutat och kolla på datorn istället och sen sova. Förlåt för dålig update idag!!!

English:
I fall asleep at 2 AM and got up 5.45 AM. Were in school from 7.45 AM to 5 PM and then workout 6 PM. Sorry for bad update today!

GREEN

Julesb // Monki // J Brand // Axparis // Stamwells // Topshop // Rebecca Minkoff // Christopher Kane

Även fast jag inte använder grönt själv, då jag inte tycker att jag passar i det, så tycker jag att det kan vara jäkligt coolt på andra. Fast skjortan skulle jag inte tacka nej till...

English:
Even if I don't use green, because I don't think the colour fits me, I think it can look really cool on someone else. But I would love to have the shirt...

GUCCI FALL/WINTER 2012

Jag älskar verkligen vissa delar i den här kollektionen!

English:
I really do love some parts in this collection!

COZY MONDAY

Stockholmstreetstyle

Kryper ner i soffan och belönar mig med en latte efter en långpromenad med Dugga(min hund). Det enda som fattas nu är det nya numret av ELLE som nog kommer snart. Längtar!

English:
Crawling into the sofa and reward myself with a latte after a long walk with Dugga(my dog). The only thing missing now is the new issue of ELLE, which probably will come soon. Longing!

SHE'S MY HEROIN


DETAILS OF TODAY

Kass webcam bild / Bad webcam picture

Så här ser jag ut idag.

Nu ska jag snöra på mig conversen och kasta på mig skinnjackan och scarfen och sen går jag mot bussen. Solen skiner och mitt humör är på topp! Det känns som en riktigt bra dag idag!


English:
This is what I look like today.

MAKE IT SIMPLE

Weekday // Balmain // French Connection // Alexander McQueen // Rubert Sanderson
Vissa tycker att denna outfit är hur tråkig som helst, men jag tycker det är så jäkla snyggt när det är enkelt!

English:
Some people thinks that this outfit is boring, but I think it's looks so damn nice when it looks simple!

ACNE PRE-FALL 2012


A WATCH THAT STANDS STILL

Startar morgonen med att slå på favoritlåten sen flera veckor tillbaka på högsta volym och rensa klart datorn från bloggar, bilder och allt annat som man kan tänka sig hitta. Planerna för idag är inte stora alls och det enda jag har planerat in är några besök i tvättstugan och att rensa garderoben. Vad ska ni göra idag?

English:
Start the morning by turning on your favorite songs, since several weeks back at full volume and clear clear your computer from blogs, photos and anything else you can think of to find. The plans for today are not big at all and the only thing I've scheduled a few visits to the laundry and to clean the closet. What will you do today?
Start the morning by turning on your favorite songs, since several weeks back at full volume and clear clear your computer from blogs, photos and anything else you can think of to find. The plans for today are not big at all and the only thing I've scheduled a few visits to the laundry and to clean the closet. What will you do today?

CAN'T LEAVE YOU LIKE THIS

Weheartit

Jag kände att jag inte kunde lämna er med ett så ledsamt inlägg som jag skrev tidigare så jag ger er lite inspiration. Tack för att ni kollar in här varje dag allihop! Det betyder massor!

English:
I felt that I couldn't leave you with the sad update I made earlier so I'll give you some inspiration. Thanks for checking out my blog every day! It means a lot!

TA ALDRIG NÅGOT FÖR GIVET

Inatt åker tre av mina närmsta vänner till Spanien med sin spanskaklass och det är inte förrän nu jag har insett att jag ska vara utan dom i fem dagar. Visst har jag andra kompisar som är jättefina och dom betyder också så otroligt mycket men tanken av att de där tre kanske aldrig kommer tillbaka gör mig lite skärrad och helt ärligt vet jag inte vad jag skulle göra då...

Som alla andra nior splittras även min klass nu till gymnasiet och jag hatar det verkligen. Det ska bli jätteskönt att slippa vissa personer men det har ändå varit den klassen jag har stått ut med i snart tre år! Jag kommer sakna alla så otroligt mycket och om jag ska flytta så kommer jag knappt träffa någon av de. Jag blir helt galen på mig själv ibland. Kan jag inte bara sluta tänka på allt och låta det få ligga långt in i hjärnan någonstans och låta saker få bli som dom blir? Tydligen inte...

Nej, nu ska jag andas en stund och gå och lägga mig i sängen och tänka på vilka underbara vänner och vilken underbar familj jag har och ta vara på det jag har just nu. Ta aldrig något för givet, lev i nuet hörrni! Sov gott.

LET'S GO FOR A RIDE

Pictures from Vouge Brazil.

HOT

Alexander McQueen // Michael Kors // Zara // Weekday // H&M // Chanel
Detta är vad jag tycker är riktigt hett i vår. Vita kostymbyxor, extremt snygga skor, guldiga smycken, breda ringar, pastelliga tröjor och runda solbrillor. Självklart finns det en hel del mer saker som står på min önskelista men det får ni se någon annan gång.

English:
This is what I think's really hot this spring. White suitpants, amaizing shoes, golden jewelry, wide rings, pastel shirts and sunglasses. Ofcourse, I didn't tooked all that's on my wishlist but you'll see the other stuffs some other time.

THE PERFECT BLAZER

Jag borde verkligen köpa mig mer kavajer. Jag har en puderrosa kavaj som har blivit för stor men jag älskar den ändå men tyvärr så kommer den knappt till användning för att jag tycker att det är så krångligt att matcha med vinterjackan men nu när våren snart kommer borde jag köpa mig en ny. Jag vet inte vilken färg jag vill ha, men svart funkar alltid. En svart kavaj är lite som en livlina för dagar då man inte vet vad man ska ha på sig... Men då kommer man till den stora frågan. Vilken modell? Jag tycker om alla kavajer här uppe (jag vet att en är beige men jag kunde inte låta bli att ta med den) men jag får lite beslutsångest, fast den högst upp till höger ligger mig nog närmast hjärtat... Vilken tycker ni jag ska slå till på?

English:
I really should buy me more jackets. I have a powder pink jacket that has become too big but I love it anyway, but unfortunately, it will hardly use because I find it so difficult to match with winter jacket, but now that spring will soon should I buy myself a new one. I do not know what color I want, but black always works. A black blazer is a bit like a lifeline for days when you do not know what to wear ... But when you come to the big question. Which model? I like all the jackets up here (I know that one is tan, but I could not help but take it) but I have some making up your mind, though the top right is me probably closest to the heart ... What do you think I will hit on?
I really should buy me more blazers. I have a powder pink blazer that has become too big but I love it anyway, but unfortunately, it will hardly use because I find it so difficult to match with winter jacket, but now that spring will soon should I buy myself a new one. I do not know what color I want, but black always works. A black blazer is a bit like a lifeline for days when you do not know what to wear ... But when you come to the big question. Which model? I like all the jackets up here (I know that one is tan, but I could not help but take it) but I have some making up your mind, though the top right is me probably closest to the heart ... What do you think I will hit on?

A MORNING LIKE THIS


När jag vaknade i morse hade jag både ett fint sms och en massa kommentarer som väntade på mig. Lycklig! Ni gjorde genast min dag mycket bättre så nu tänker jag gå runt och hoppa på moln hela dagen!

Just nu dricker jag latte och ska gå ner och fixa tvätten och sen ska jag lägga mig i soffan och gosa med världens mysigaste hund och bara ha det bra framför Sex and the City. Senare ikväll vankas det pizza-bakning och Mello-mys för full rulle hos mig så en dammsugning sitter kanske fint. Nu ska jag sluta svamla och vara så j*vla glad... Vad ska ni hitta på idag?

English:
When I woke up this morning I had both a good income and a lot of comments waiting for me. Happy! You were once my day much better so now I walk around and jump on clouds all day!
Right now I drink latte and will go down and fix the laundry and then I put myself on the couch and cuddle with the world's nicest dog and just have a good front of Sex and the City. Later this evening treated to the pizza-baking and Mello-mys for full roll with me, so a vacuum is perhaps fine. Now I'll stop rambling and be as j * vla happy ... What will you find today?
When I woke up this morning I had both a good income and a lot of comments waiting for me. Happy! You were once my day much better so now I walk around and jump on clouds all day!

Right now I drink latte and will go down and fix the laundry and then I put myself on the couch and cuddle with the world's nicest dog and just have a good front of Sex and the City. Later this evening treated to the pizza-baking and Mello-mys for full roll at my place, so a vacuum is perhaps fine. Now I'll stop rambling and be so damn happy ... What will you find today?

THAT JACKET

Stockholmstreetstyle

Kommer ni ihåg när jag satte ihop en outfit med den där jackan från Acne för någon vecka sen? Den är så jäkla snygg alltså!

För övrigt diskuterar jag lite tankar med Olivia och kollar på Sons of Anarchy med Anton och Rickard. Snart blir det sängen framför Sex and the City, är inte mitt bästa jag idag... Hur har eran dag varit?

Engish:
Do you remember when I made an outfit with that jacket for maby a week ago? It's so damn beautiful!

How was your day?

IT JUST CROSSED MY MIND

Weheartit

YELLOW

Zara // Weekday // Current Elliot // Superette // Chloé // Zappos // Elizabeth and James

SUMMER LOVIN'

Nordstrom // BE CHRISTENSEN // Rag-bone // Pinterest // Jeffrey Campbell
Jag längtar så jäkla mycket till sommaren nu!!!

English:
I look so damn much for summer!!!

ISABEL MARANT/BACKSTAGE


EMOTIONAL FRIDAY

Weheartit


DESIRE FOR SPRING

Topshop // Jil Sander // Ray-ban // Essie // Jeffrey Campbell // Weekday // Balmain

LOVE THAT

Stockholmstreetstyle

I TURN THE MUSIC UP


ALL THE KIDS THEY DANCE

Stockholmstreetstyle

Jag ska strax slänga i mig lite mat och sen åker jag in till stan för att ha en myskväll med tjejerna och sen följer Sara med mig hem och sover här. Hur ska ni spendera kvällen?

English:
I'm gonna eat now and then I'm going to the city for having a cozy evening with my girls and then are Sara going to sleep over at my place. How are you gonna spend your evening?

MY NEW SCARF

From Gina Tricot / 79 SEK

Här har ni en till bild på scarfen jag köpte i Gävle och ni ser precis hur jag kommer matcha den. Skinnpaj + scarf.

English:
Here you have another pictures of my new scarf that I bought in Gävle and you can see exactly how I will match it. Leatherjacket + scarf.

PERFECTION

Jag har fått en ny favoritdesigner... Detta är perfektion!

English:
I got a new favouritedesigner... This is perfection!

SHE DREAMED OF HER DREAMS

Rapunzelstatus.tumblr.com

JACKETS/H&M

From H&M, both 399 SEK

Jag har fått en crush på mocka-jackor och skinn-jackor har alltid legat mig nära hjärtat. Dessa två från H&M är otroligt fina och jag måste säga er att den i mocka ser minst tio gånger bättre ut i verkligheten. Ge mig?

English:
I've got a crush on mocha-jackets and leather-jackets has always been close to my heart. These two from H&M is unbelievible nice and I have to tell you that the jacket in mocha is looking at least ten times better irl. Give me?

I LIED TO GET YOU DOWN


Tycker om videon ganska mycket...

English:
I like this video pretty much...

FUTURIA

Jag har hittat en ny favoritsida. Futuria.tumblr.com !

English:
I found a new favoritesite. Futuria.tumblr.com !

SHINY BALLS OF GOLD


LET ME FALL AS TIME GOES BY


Detta var vad jag fick med mig hem. Är helt in love i tröjan(har på mig den nu... hehe) och den kommer nog bli en ny favorit i garderoben skulle jag tro...

English:
This is what I got from Gävle. I'm totally in love with the t-shirt(I wear it right now... hehe) and I think it will be a big favourite...

VÅGA VISA LYCKA

Jag har kommit att tänka på en sak. Varför är det "fel" att visa att man är lycklig i Sverige? I Sverige verkar det som om ingen får gå runt och skratta, vara glad eller helt enkelt nöjd med livet och det gör mig faktiskt irriterad. Jag har ett perfekt exempel som beskriver hur jag menar. Igår när jag var i Gävle med mina tjejer så började vi tönta oss och skratta en hel del när Olivia skulle ta ut pengar ur en bankomat. Samtidigt som vi stog och skrattade kom det två ungdomar och den ena slänger ur sig " Men herregud! " och suckar tungt. Ingen av oss brydde sig om det, vi började faktiskt skratta ännu mer och gick därifrån och det där är en riktigt standard i Sverige tycker jag. Tjejen som suckade åt oss verkade tycka att vi var töntiga för att vi skrattade... Jaha? Om hon aldrig har skrattat i hela sitt liv tycker jag synd om henne. Jag står för att jag har det jäkligt roligt med mina kompisar och jag tycker inte att man borde hålla det inom sig. Svenskarna får faktiskt ta och rycka upp sig, våga visa lycka! Skit i dom som suckar och klagar, det är deras problem att dom inte har det lika roligt som vi.

SO PUT ON YOUR SILVER JACKET

Stockholmstreetstyle

JIL SANDER F/W 2012


Är inne på min andra kopp latte och planerar för en skogstur och grillat till middag. Söndagar...

English:
I'm on my second cup of latte, and plans for a forest tour and BBQ for dinner. Sundays...

SOMEBODY NEW

Carolinesmode

Nu ligger jag i sängen. Igen... Jag är helt slut efter dagens bravader med tre härliga tjejer och jag fick med mig några behövliga saker hem. Jag visar sakerna imorgon för nu ska jag kolla på SATC och sova skönt. God natt!

English:
I'm in my bed now. Again... I'm totally off after this day with three fabulous girls and I got some good stuffs with me home. I'll show the stuffs tomorrow because I'm gonna watch SATC and sleep good now. Sleep well!

TAKE ME TO THE FINISH LINE

Stockholmstreetstyle

Drar mig mot sängen för att kolla på Sex and the City och hoppas på att somna ganska snabbt. Ska kliva upp åtta imorgon för att sedan åka till Gävle med tjejerna och titta på lite kläder. Har inte planerat att köpa något speciellt så jag får se vad jag kommer hem med. Sov gott så hörs vi imorgon!

English:
I'm off to bed and watching SATC and hoping that I'm gonna fall asleep pretty fast. I'm gonna get up early tomorrow because I'm going to Gävle with my girls. I didn't planed to look at something special so I'm gonna see what I come home with. Sleep well and I'll see you tomorrow!

ZARA


NOBODY SAID IT WAS EASY


BOYFRIEND JEANS

Topshop // Weekday // Michael Kors // Zara // Conleys

ISABEL MARANT FALL 2012


HER POINTED TOES

Stockholmstreetstyle

Jag har fortfarande en liten förälskelse till spetsiga pumps med smal klack... Kan våren komma nu eller?

English:
I've still an little crush on pumps with pointed toes and small heels... Can it be spring now?

MY BLUE JACKET

Michael Kors // Acne // H&M // Rag-bone // Alexander McQueen // Jeffrey Campbell

LOAFERS/BIKBOK

From Bikbok / 349 SEK

WE'RE MADE FOR EACHOTHER

Glädjespridaren just nu!

English:
Joy diffuser right now!

RSS 2.0