DREAMING IS BELIEVING

Jag har ändrat mina planer för framtiden helt. För ett halvår sedan ville jag läsa Textil Design och direkt efter gymnasiet ville jag åka till USA för att jobba som Au-pair och vara där ett tag. Vad jag ville göra efter den upplevelsen visste jag inte riktigt, kanske jobba för någon tidning, bli designer eller jobba för något stort modeföretag. Igår slog det mig vad jag precis ville göra och jag fick ändra mina framtidsplaner helt!
Den första februari är det dags att välja gymnasium och jag var stensäker på Textil Design i Ljusdal förr, men nu kommer jag söka till Samhäll Media som förstahandsval. Varför jag gör detta är för att jag har alltid tyckt om att skriva och på sistone har mitt intresse för mode blivit större och större så jag vill bli en moderedaktör. Planerna blir då dessa istället, gymnasium-journalisthögskola-USA(förhoppningsvis) och sedan får jag se var framtiden tar mig. Jag är lite rädd för framtiden. Jag är den som alltid vill ha full koll på vad som händer och vad som sker runt omkring och med mig, men jag är rädd för att jag bara kommer få låta det bli som det blir. Men till USA ska jag, någon gång, och helst åker jag dit efter högskolan och stannar där i resten av mitt liv. Framtiden får lösa resten, jag vill leva i nuet och inte oroa mig över hur det kommer att se ut om tio år, för det tror jag ingen vet.

English:
I've changed my plans for the future. You can use google translate to translate it, I don't have the time.

Kommentarer

Design by: Designbloggar

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0