KVÄLLSTANKAR

Jag är nog som många andra, som börjar tänka väldigt mycket på kvällen. Ikväll var det just framtiden som dök upp i mina tankar. Jag har börjat tvivla på mina val inför framtiden, det är första gången på flera år jag gör det. Jag är en sån som alltid vill ha full koll och som aldrig tar någon onödig risk men det är kanske det som behövs göra för att det ska bli bra. Jag har funderat, är det textil design eller samhäll media som är rätt för mig? Jag älskar mode, att vara kreativ och att skriva, men om jag inte kan göra allt detta på en och samma gång måste jag välja något av de. Detta kan nog vara ett av de svåraste besluten jag har varit med om men det måste göras. Jag vet inte hur många nätter det har hänt att jag har legat och grubblat på framtiden, och ikväll kom det tillbaka. Jag vill inte behöva göra detta val. När jag inser att jag verkligen vill flytta från Sverige blir jag lite rädd för mig själv. Kommer jag inte att sakna min familj? Självklart kommer jag det, men detta har varit min dröm enda sen jag var liten, men varför tvekar jag då om det är det jag vill?
Jag har inte det rätta svaret, men jag tror att det är därför jag ligger vaken till klockan tolv på natten. Jag hoppas att jag återkommer med ett bra svar någon annan kväll. Men jag kände för att skriva av mig lite. Har någon av er känt likadant?

Kommentarer

Design by: Designbloggar

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0