SUIT TROUSERS

Stockholmstreetstyle

SILVER BLAZER

Blazer-Farfetch // Shoes-Jeffrey Campbell // Ring-Asos //
Pants-H&M // Bustier-Generalpants

A perfect pary-outfit!

EVERYBODY SCREAM YOUR HEART OUT

Nostalgi!

SOME AMAIZING THINGS ABOUT CHRISTMAS

1. Knäck
En sak som jag tycker hör till julen är när familjen står och gör knäck tillsammans, och eftersom att det äts en hel del hemma hos oss får vi ta del av dessa tradition flera gånger.

2. Julpynt
Det är en av de bästa tiderna på året när man plockar fram all julpynt och hela huset blir mycket mysigare än vad det var för en månad sedan.

3. Julklappar
Jag ÄLSKAR att få paket(att ge andra är kanske inte lika roligt, men det är faktiskt också kul).

4. Lussebullar/lussekatter
En självklar sak med julen är lussebullar, hur gott är det inte då? Plus att det är ett nöje med familjen att baka.

5. Pepparkakor
Säger samma som jag gjorde om lussebullarna...

6. Julgran
Vad vore julen utan julgran? Hmm...

7. Snö
Enligt mig blir det ingen jul utan snö. Eftersom att snön inte har kommit än får vi väl se om den någonsin kommer.

8. Gemenskapen
Jag tror inte att det finns mer gemenskap i någon familj än runt jul. Alla samlas, är glada och alla verkar tycka att det är den bästa tiden på året.

Finns det något som ni tycker är speciellt bra eller mysigt med julen?

BLACK KNITWEAR

Stockholmstreetstyle

IF I WAS A RICH BITCH


Detta är några av de sakerna som definitivt skulle finnas i min garderob om jag vore rik. Och detta är bara en hundradel av det jag vill ha!

English:
These are some of the things that definitly should be in my closet if i was rich. And this is just a part of hundred of what I want!

YOU PUT MY LOVE ON TOP

This one is for you Emelie!

RACHEL ZOE

Stockholmstreetstyle
How amaizing?

SIMPLE

Coat-Zara // Ring-Alexander McQueen // Top-Topshop //
Pants-H&M // Shoes-Nelly


AFTERNOON

Såhär har min eftermiddag sett ut. Vi har fikat på Waynes Coffe, värmt oss över glöd, tänt det första ljuset och ätit knäckäpplen. Mitt knäckäpple hade dock fastnat i pappret, men det gick ganska bra ändå. Hur har eran eftermiddag sett ut?

English:
This is what my afternoon looked like. We had coffee at Wayne's Coffee, warmed ourselves over glow, lit the first candle and eating toffee apples. My toffee apple had jammed in the paper, but it went pretty well anyway. How was your afternoon?

NEW YEARS EVE 2

Dress-Oasis-stores // Wallet-Zara // Lipstick-MAC //
Shoes-Christian Louboutin //Rings-H&M

Nu när snön nyss har börjat kommit(!!!!) så längtar jag till nyårsafton. Här får ni en enkel outfit som passar perfekt på nyår, enkel klänning med en massa guldiga detaljer.

English:
Now when the snow started to fall(!!!!), I look forward to the New years eve. I made a simple outfit that fits perfect on New years eve, a simple dress with a lot of golden details.

CHRISTMAS

Idag är det första advent och jag har plockat fram julstjärnan till fönstret. Jag önskar att jag kunde säga att mitt rum är lika vitt som snön, men eftersom att det inte har kommit en enda snöflinga(ni ser ju i bakgrunden) så känns det lite dumt att säga så... Men idag ska jag på julskyltning med min fantastiska trio och sen ska jag hem och läsa en bok som jag ska göra en reflektion på. Vad ska ni göra idag?

English:
Today is the first "advent" in Sweden and I picked up mu Christmas star to my window. I wished i could say that my room is as whithe as snow but it's not a snowflake outside(which you can see at the picture) so it feels kind of stupid to say that... But I'm going to town today with my fabulous threesome(haha! again...) and then I'm going home for reading a book that I have a homework with. What are you up to today?

IT'S A LITTLE THING WE MAKE


FIVE QUESTIONS

Någon du älskar? / Someone you love? Min familj och mina kompisar. / My family and my friends.

Någon som alltid gör dig glad? / Someone that always make you happy? Min fantastiska trio som alltid finns där och min fantastiska killkompis Abbe. / My fantastic threesome(haha!) who's always there and my fabulous friend Abbe.

Vilken är din högsta dröm? / What is your highest dream? Att jag ska få ett långt och lyckligt liv med personerna jag älskar. / That I'll get a long and happy live with the people I love.

Var tror du att du befinner du dig om tio år? Förhoppningsvis i USA. / Hopefully in USA.

Om du kunde ändra något och det skulle förbli så, vad skulle det vara? / If you could change something and it should always be like that, what should you do? Då skulle alla få mycket mat på bordet varje dag, hela kläder, tak över huvudet och ett lyckligt liv. / Then should everyone get a lot of food on their tables every day, whole clother, roof over their heads and a happy life.

Vilka är era svar på dessa frågor? / What's your answers on these questions?

VARFÖR ALLT DETTA?

Idag använder vi oss mycket av olika sidor på internet, som t ex Facebook, Twitter och allt vad det finns och det finns så många som inte har mognaden för att använda dessa. Varje dag ser jag någon som säger något dumt till någon, hånar någon eller någon som gör något kränkande mot någon annan och jag undrar bara, varför allt detta?
För två år sedan (när jag gick i sjuan) var jag och mina kompisar några av de som bråkade med andra över internet. På den tiden var det Bilddagboken och msn som vi använde. Allt detta ledde till ett stort bråk i klassen och det var till och med en tjej som valde att gå om sjuan. Jag var dock ingen av de som var mest inblandad i detta, jag var den som alla kom och pratade med, men genom det blev jag ändå inblandad. Hur som helst, just då tror jag inte att någon av oss förstod att det kunde leda till en sån stor sak och att det skulle sluta så illa men idag förstår jag precis varför det blev som det blev. Vi var för omogna nog för att förstå att bara för att man satt och kommenterade hur andra såg ut, vad de gjorde eller allt över internet så betydde inte det att man hade status. Jag kommer ihåg att det var någon som berättade att någon annan hade skrivit något på Bilddagboken till den som sade till mig och då sa den personen också att det var jätteomoget att inte våga ta det i verkligheten men att hon vågade göra det på internet, men hon som berättade det för mig gjorde ju precis samma sak, utan att tänka på det. Det kan vara så lätt att skylla på andra och tycka att man själv aldrig gör något fel, men det kommer aldrig att hända. Alla gör fel och så, men skyll det inte på någon annan. Idag när jag ser hur folk fortfarande skriver sådana saker till varandra blir jag så less. Jag skulle helst av allt vilja prata med de i enrum och förklara för de hur dumt och omoget det är att hålla på som de gör och att de som de gör kan skada en människa för livet. Vissa människor låtsas vara starka och de säger att de inte tar åt sig alls(jag är en av dom) men inombords så svider det som attan. Jag har egen erfarenhet av detta och jag säger inte detta för att låta som en mamma, men det ni håller på med är bara helt onödigt. Om två år kommer ni att kolla tillbaka på det ni skrev till den andra tjejen och tycka att ni var jättetöntig och att det inte alls var nödvändigt, förhoppningsvis. Jag vill att ni ska förstå att det som händer över internet inte är ok, det skadar oss alla. Så snälla, tänk efter innan ni skriver något så att ni slipper ångra det sen. Jag har en fråga till er igen, varför allt detta? Vågar ni inte stå för det ni säger eller är ni bara elaka?

SHE HAVE A GOOD POINT


THINGS WE ALL DO


Jag älskar sidan thingswealldo.tumblr.com! Det finns så klockrena saker där som stämmer in så mycket på mig så jag är tvungen att kika in där varje dag. Är det någon av de överstående som ni känner igen er av?

English:
I love thingswealldo.tumblr.com! There are so many things there that applies as much to me so I'll have to look in there every day. Are there any of the above mentioned, as you recognize you from?

BJØRG



Alla smycken från BJØRG är helt fantastiska, jag gillar armbanden på bild två väldigt mycket!

English:
All jewelry from BJØRG is totally amaizing, I like the bracelets on picture two a lot!

I AIN'T GOING DOWN


FAB SHOES

All from Zara

Jag vill ha alla dessa skor i min garderob. Jäklar vad snygg dom är! Jag kan nog inte välja någon riktig favorit, men den längst ner till höger ligger nästan i topp. Tycker ni om någon speciell?

English:
I want all these shoes in my closet! Damn, they are so neat! I think I can't choose a favorite, but the last one in the right corner is one of them in top. Do you like someone more than the other?

YESTERDAY


Jag låter några bilder få berätta om vad jag gjorde igår.

English:
I let the pictures speak of what I did yesterday.

RED DETAILS

Dress-Weekday // Lipstick-MAC // Nail polish-Chanel // Belt-Gina Tricot //
Jacket-Modekungen // Clutch-Marni // Bracelet-Weekday // Shoes-Zara

Stilren grund med starka detaljer. That's how it should be!

English:
Stylish ground with sharped details. That's how it should be!

PRINTED SKIRT

Stockholmstreetstyle

Hur härligt vore det inte om man kunde gå klädd såhär?

English:
How sweet wouldn't it be if you could walk around like this?

H&M SPRING 2012

Pictures from Carolinesmode in H&Ms showroom

Jag älskar den lurviga tröjan på första bilden, jag måste bara få tag i den till våren!

English:
I just love the fluffy sweater in the first picture, I have to get it in the spring!

FLUFFY

Jag har en crush på gröna parkasjackor! Dessa två hittar du på Modekungen för 1099 SEK och för 130 Euro(jag hittade inte det svenska priset).

English:
I've got a crush on green parkasjackets! You can find these two on Modekungen for 1099SEK and the second for 130 Euro(I couldn't find the swedish price).

IT'S YOUR HEART, NOT MINE, THAT'S SCARRED

Good morning!

TODAY

Jag har inte kunnat blogga på hela eftermiddagen eftersom att efter skolan åkte jag och Sara och åt på donken och sen åkte jag hem till "F" (haha, fjortisblogg?) och var där en stund. Imorgon är det ganska tajt schema, men jag ska försöka hinna så mycket jag kan. Vi hörs imorgon!

English:
I have not been blogging all afternoon because after school I went and Sara and ate on the donk and then I went home to "F" (haha, fjortis blog?) And was there for a while. Tomorrow is a pretty tight schedule, but I'll try to catch as much as I can. Talk to you tomorrow!
I have not been updating all afternoon because after school, me and Sara ate on McDonalds and then I went home to "F" (haha, what's happening?) and I was there for a while. I have a lot to do tomorrow too, but I'll try to update as much as I can. Talk to you tomorrow!

JACKET

Eftersom att snön ändå inte vill komma kan jag tipsa er om en liten tunnare jacka. Ni hittar den hos Modekungen för 800 SEK.
English:
Because that the snow would not want to come, I can tell you about a little thinner jacket. You can find it at Fashionking for 800 SEK.

GREEN PANTS

Stockholmstreetstyle

BOY, THIS BEAT IS CRAZY


HEAVEN IS A PLACE ON EARTH


JUST THE WAY I LIKE IT

Pants-H&M // Tank top-Nelly // Jacket-Modekungen // Shoes-Jeffrey Campbell //
Necklace-Alexander McQueen // Ring-Meetmark

Precis som jag gillar det. Enkelt, snyggt och bekvämt.

English:
Just the way I like it. Simple, neat and comfortable.

I'M SURE YOU'VE HEARD IT ALL BEFORE

Om ni visste hur många minnen jag har med den här låten skulle ni tro att jag var galen. You're my wonderwall!

English:
If you knew how many memories I have with this song, you would think I was crazy. You're my Wonderwall!

STUDYING

Såhär har den största delen av min kväll sett ut. Glamoröst... Nu ska jag bädda ner mig i sängen och kolla på Sex and the city och sova lite. God natt!

English:
engelskasvenskaarabiska
Here is my last night looked like. Glamorous ... Now I will tuck me in bed and watch Sex and the City and get some sleep. Good night!
This is what my eve looked like. Glamorous... Now, the bed and Sex and the City! Good night!

DETAILS

Carolines mode

Detta är en outfit som visar att detaljer gör mycket.

English:
This is a outfit that shows that the details means a lot.

LOOK AT THE STARS, LOOK HOW THEY SHINE FOR YOU


BROWN BAG AND BLACK BOOTS

Stockholmstreetstyle

KVÄLLSTANKAR

Jag är nog som många andra, som börjar tänka väldigt mycket på kvällen. Ikväll var det just framtiden som dök upp i mina tankar. Jag har börjat tvivla på mina val inför framtiden, det är första gången på flera år jag gör det. Jag är en sån som alltid vill ha full koll och som aldrig tar någon onödig risk men det är kanske det som behövs göra för att det ska bli bra. Jag har funderat, är det textil design eller samhäll media som är rätt för mig? Jag älskar mode, att vara kreativ och att skriva, men om jag inte kan göra allt detta på en och samma gång måste jag välja något av de. Detta kan nog vara ett av de svåraste besluten jag har varit med om men det måste göras. Jag vet inte hur många nätter det har hänt att jag har legat och grubblat på framtiden, och ikväll kom det tillbaka. Jag vill inte behöva göra detta val. När jag inser att jag verkligen vill flytta från Sverige blir jag lite rädd för mig själv. Kommer jag inte att sakna min familj? Självklart kommer jag det, men detta har varit min dröm enda sen jag var liten, men varför tvekar jag då om det är det jag vill?
Jag har inte det rätta svaret, men jag tror att det är därför jag ligger vaken till klockan tolv på natten. Jag hoppas att jag återkommer med ett bra svar någon annan kväll. Men jag kände för att skriva av mig lite. Har någon av er känt likadant?

YOU GOT A FEELING THAT YOU CAN'T HIDE

Isn't it wonderful?

TODAYS WISH

Pants-H&M // Top-Monki // Jacket-Topshop // Lipstick-Dior //
Shoes-Jeffrey Campbell // Ring-Buckle

Denna outfit är dagens önskan!

English:
This outfit is todays wish!

MY HAND ARE TIED


JUST WALK AWAY AND SAY FUCK YOU


VICTORIA'S SECRET

Bra, pants and tanktop-Victoria's Secret // Slippers-Forever21

Såhär skulle jag gärna gå runt idag, det är en riktig seg söndag!

English:
This is how I would look like today, it's a real tough Sunday!

MAKING MOMMA SO PROUD


ACNE

All from Acne.

Jag älskar nitar!

English:
I love studs!

Hur snyggt?

English:
Isn't it awesome?

THAT GIRL

Jeans-H&M // Top-Wildfox // Nailcolour-Chanel // Sunglasses-Ray-Ban //
Shoes-Jeffrey Campbell // Lipcolour-Sephora // Necklace-Modekungen

Såhär skulle jag gärna se ut idag, jag tycker om kombinationen av slappt men endå lite snyggare. Jag borde verkligen bli brunhårig och sola solarium...

English:
I wished that I wore this today, I like the combination of relaxed but a little "dressed up". I should really colour my hair brown and tan...

"KILLAR GÖR SÅNT, MAN MÅSTE VÄNJA SIG"

Jag tittade runt på internet och gick in på en blogg jag alltid läser och fick se detta och jag blev helt rasande.

Vad är det för fel på vissa människor? Killar gör inte sånt? Monster gör sånt. Det är inget att vänja sig vid, ingen har rätt att bli våldtagen.
Ofta talas det om att det är tjejens fel för att hon har för kort kjol, push-up, plutande läppar osv. , men det är inte hennes fel. Vad ger detta killar för rätt att våldta tjejer hur somhelst? INGEN! Jag blir så frustrerad, det är 2011! Har vi inte levt länge nog för att förstå att det är fruktansvärt? Och "det inte är ett grovt brott som begåtts." , vad är ett grovt brott för dig då? Rektorn verkar tycka att det är ok att våldta som jag tolkar det och jag blir så förbannad så att jag inte enns kan skriva för att mina händer skakar. Om tjejen går upp i rättegång med detta skulle jag gärna vilja höra den rättegången och vad rektorn har att säga.

Detta inlägg blev väldigt rörigt för att jag är så förbannad, men om ni klickar in här kan ni läsa när Lisa(bilden är från henne också) skriver om det, hon gör det mycket bättre!

TRO OCH HOPPAS ÄR ALLT VI KAN

I want to visit Paris!

PARTY

Dress-Versace for H&M // Bag-Chanel // Shoes-Christian Louboutin

A silver dress, gorgeous bag and shoes that kicks ass! Perfect party-outfit.

BLOGGTIPS?

Jag älskar att klicka mig in på nya bloggar och få inspiration, så nu undrar jag om ni har något bloggtips till mig. Det kan vara er egen, någon annans som ni inspireras av eller vad som helst! Bring it on!

English:
I love to klick me to new blogs and get inspired, so I wonder if you have a blog tip to me. It can be your own, someone others that you inspires of or whatever! Bring it on!

BF

Det blev ingen bloggning igår. Olivia följde med mig hem och åkte hem runt halv tio och sedan kollade jag på Idol och sen somnade jag. Jag ska sätta mig och göra en massa inlägg nu så att ni har något att läsa under dagen.
Annars är det inget speciellt som händer, jag sitter och äter frukost(som ni ser) och kollar runt lite på internet. Ni får ha det bra så hörs vi snart!

English:
There was no blogging yesterday. Olivia came home with me and went home around half past nine and then I looked at Idol, and then I fell asleep. I'll sit down and do a lot of posts now, so you have something to read during the day.
Otherwise it's nothing special happens, I sit and eat breakfast (which you can see) and look around on the internet. Have a good day and I'll see you soon!
There was no blogging yesterday. Olivia came home with me and went home around half past nine and then I checked on Idol, and then I fell asleep. I'll sit down and do a lot of posts now, so you have something to read during the day.
Otherwise it's nothing special happens, I sit and eat breakfast (which you can see) and look around a bit on the internet. You may have a good time to talk to you soon!

USUAL

Parkas-Modekungen // Top-Monki // Pants-H&M // Necklace-Weekday // Converse

En ganska vanlig men snygg outfit.

English:
A rather usual but stylish outfit.

BT


Just nu sitter jag och äter frukost och bläddrar lite i ELLE. Bussen går snart så jag ska skynda mig och dricka upp teet och sedan ska jag gå till bussen och åka till skolan. Jag slutar ganska sent idag och sen får jag se vad jag har för planer för kvällen, om jag bloggar eller inte. Det får bli en överraskning! Ha en bra dag allesammans!

English:
Right now I sit and eat breakfast and browsing some of ELLE. The bus goes soon so I'll hurry up and drink tea and then I go to the bus and go to school. I end up rather late today and then I see what I have plans for the evening, if I blog or not. It may be a surprise! Have a great day everyone!
Right now I sit and eat breakfast and browsing some of ELLE. The bus goes soon so I'll hurry up and drink my tea and then I go to the bus and go to school. I end up rather late today and then I see what I have plans for the evening, if I blog or not. Take it as a surprise. Have a great day everyone!

RODGER BERMAN & RACHEL ZOE

Stockholmstreetstyle

Kanske världens snyggaste par? I klädväg iallafall...

English:
Perhaps the world's hottest couple? The clothes anyway ...

SOMEONE HELP US 'CUZ WE'RE DOING OUR BEST


SPARKLING SHOES

Carolinesmode

Jäklar vad snygg denna brutta är alltså!

English:
Damn! This chick is good looking!

THE WINTER ISN'T HERE YET

Shorts-Runwaydreamz // Tights-Calvin Klein // Tanktop-Cheap Monday //
Parkas-Topshop // Shoes- Jeffrey Campbell // Necklace-Modekungen

Jag borde verkligen skaffa mig ett par shorts från Runwaydreamz!

English:
I should really get me a pair of shorts from Runwaydreamz!

BIEBER IS ALWAYS BIEBER

How can you not love him?

MY TEARS DRY ON THEIR OWN

R.I.P Amy!

DREAMING IS BELIEVING

Jag har ändrat mina planer för framtiden helt. För ett halvår sedan ville jag läsa Textil Design och direkt efter gymnasiet ville jag åka till USA för att jobba som Au-pair och vara där ett tag. Vad jag ville göra efter den upplevelsen visste jag inte riktigt, kanske jobba för någon tidning, bli designer eller jobba för något stort modeföretag. Igår slog det mig vad jag precis ville göra och jag fick ändra mina framtidsplaner helt!
Den första februari är det dags att välja gymnasium och jag var stensäker på Textil Design i Ljusdal förr, men nu kommer jag söka till Samhäll Media som förstahandsval. Varför jag gör detta är för att jag har alltid tyckt om att skriva och på sistone har mitt intresse för mode blivit större och större så jag vill bli en moderedaktör. Planerna blir då dessa istället, gymnasium-journalisthögskola-USA(förhoppningsvis) och sedan får jag se var framtiden tar mig. Jag är lite rädd för framtiden. Jag är den som alltid vill ha full koll på vad som händer och vad som sker runt omkring och med mig, men jag är rädd för att jag bara kommer få låta det bli som det blir. Men till USA ska jag, någon gång, och helst åker jag dit efter högskolan och stannar där i resten av mitt liv. Framtiden får lösa resten, jag vill leva i nuet och inte oroa mig över hur det kommer att se ut om tio år, för det tror jag ingen vet.

English:
I've changed my plans for the future. You can use google translate to translate it, I don't have the time.

I'VE ALWAYS DREAMED...

Jag vet att jag inte är den enda som tycker om Alexander Wangs väskor och jag förstår precis varför! De är så galet snygga!

English:
I know that I'm not the only one who like Alexander Wang's bags and I exactly know why! They are so great!

THAT PERFECT MOMENT


Jag har hittat en ny favoritblogg som ger mig så mycket inspiration så att jag blir helt galen! Hon var nyss i Berlin och hennes bilder får mig att rysa av beundran. Ni hittar hennes blogg här.

English:
I've found a new favouriteblog that gives me so much inspiration that I'll getting crazy! She was recently in Berlin and her pictures makes me shiver with admiration. You can find her blog here.

LONGDRESS AND FURJACKET

Dress-Weekday // Jacket-Marc by Marc Jacobs // Belt-Asos //
Shoes-Jeffrey Campbell // Armcuff-Stella McCartney

Detta är så jäkla snyggt! Men om jag skulle äga denna klänning skulle jag ha klippt till den i halsen så att den inte gick så högt upp, för det passar inte mig precis... Vad tycker ni om denna outfit?

English:
This is so darn nice! But if I would take this dress, I would have cut the throat so that it went so high up, because it does not fit me right ... What do you think of this?
This is so damn nice! But if I would own this dress, I would have cut the throat so that it went so high up, because it does not fit me right ... What do you think of this outfit?


LET'S PUT OUR CARDS ON THE TABLE


LOOK!

Titta vad jag såg på Carolinesmode! Det linnet jag gjorde en outfit med i veckan har hon också lagt upp, lite komiskt!

English:
Look what I looked at Carolinesmode! The tanktop I made an outfit with a week, she has also put up, a little comical!

5 THINGS TO DO BEFORE I DIE

1. Bo i USA i minst 1 år. / Move to USA for atleast 1 year.
2. Besöka Paris. / Visit Paris.
3. Se en stor modevisning på the front row. / Watch a huge fashion show on the front row.
4. Skriva minst en artikel i en stor modetidning. / Write atleast one article in a big fashionmagazine.
5. Göra en egen klädkollektion. / Create a clothe-line.

SHE DREAMED ABOUT A LIFE ON THE OTHER SIDE OF THE WORLD


Alla bilder är härifrån.

English:
All pictures from this site.

SHE EXPECTED THE WORLD


JESSICA HART

You can see where the pictures come from here.

ALL I WANT FOR CHRISTMAS

Cheap Monday-Weekday // Crosstop, tee, jeans and ring-Gina Tricot // Hoodie and tops - Monki //
Shoes-Jeffrey Campbell // Iphone 4 // Bag-Alexander Wang // Sweater-Zara

Ovan ser ni det jag önskar mig i julklapp. Kläder, ett par Jeffrey Campbell Lita, Alexander Wang väskan jag har velat haft i flera år, och en vit Iphone 4. Allt detta har jag velat haft jättelänge och nu får jag se hur mycket av detta jag får. Jag håller tummarna! Vad önskar ni er i julklapp?

English:
Above you can see what I want me for Christmas. Clothes, a pair of Jeffrey Campbell Trust, Alexander Wang bag I had wanted for years, and a white iPhone 4. All this I have wanted to have had for ages and now I see how much of this I get. I keep my fingers crossed!
Above you can see what I want me for Christmas. Clothes, a pair of Jeffrey Campbell Lita, Alexander Wang bag I had wanted for years, and a white iPhone 4. All this I have wanted to have had for ages and now I see how much of this I get. I keep my fingers crossed! What do you want for Christmas?


FUR VEST AND CROSS

Vest, T-shirt and jeans-Gina Tricot // Necklace-Modekungen // Shoes-Jeffrey Campbell // Ring-random

T-shirten skulle jag ha tagit i strl L och klippt den till ett linne och haft instoppat i byxorna med västen över. Fab!

English:
I would have taken the T-shirt for size L and cut it into a tank top and had stuffed into his pants with a vest over. Fab!

ALICIA METAL

När jag kikade in på Gina Tricot här om dagen såg jag dessa jeans och fick mig en chock. Jäklar vilka snygga! För övrigt har jag redan byxor så att det räcker och pengarna ska läggas på julklappar denna månad. De kommer alltså från Gina Tricot och kostar 399 SEK.

English:

When I peeked in at Gina Tricot other day I saw these jeans and got me a shock. Damn what nice! Moreover, I have already trousers so that it is enough and the money will be put on Christmas gifts this month. They originated from Gina Tricot and costs 399 SEK.

MONDAY MORNING

Idag är jag hemma från skolan eftersom att min huvudvärk inte vill släppa riktigt. Jag gjorde mig en storfrukost och varm O'boy och nu ska jag mysa ner mig i soffan. Vi hörs senare!

English:
Today I am home from school because of my headaches do not want to release properly.I made myself a big breakfast and hot O'boy and now I'll cuddle me down on the couch. Talk to you later!

I KNEW IT WAS SOMETHING WRONG

Även om jag tycker att Hitler var en hemsk människa kan jag inte låta bli att gilla denna...

English:
Even if I think that Hitler was an horrible human, I can't stay away from like this one...

LARS WINNERBÄCK

Love

DREAMSHOES

Modekungen

Jag har velat haft dessa skor sedan ca. 2 år tillbaka. De är så snygga så att jag blir helt galen! De är från Modekungen.

English:
I've wanted these shoes since maby 2 years back. They are so nice that I get totally crazy! They are from Modekungen.

FAST BUT CHIC

Knitted-Helmut Lang // Long skirt-Cubus // Jacket-Modekungen // Sunglasses-Ray-bans//
Shoes-Jeffrey Campbell // Necklace and clutch-Gina Tricot

Som jag vill ha det, snabbt och snyggt!

English:
Just the way I want it, fast and chic!

DADDY'S DAY!

Idag är det pappornas dag, så idag ska jag bara vara med familjen men jag bloggar ikväll.

English:
Today is the daddy's day, so I'm just gonna spend my day with the family today, I'll update in the evening.

MONKI RING

Monki

Jag såg dessa två ringar på Monki's hemsida för 80 SEK. Hur sugen blir man inte att klicka hem en då? Jag vet inte hur ni känner men jag får nästan en tvångstanke...

English:
I saw these two rings on Monki's website for 80 SEK. How eager are you to click a home then? I do not know how you feel but I have almost an obsession...

BLUE LEOPARD

Carolinesmode

Caroline är den första jag har sett som passar bra i blåa leopardbyxor! Men hon är väl snygg i en sopsäck...

English:
Caroline is the first I've seen that look great in blue leopard pants! But I think she's good looking in a garbage bag too ...

BLI INTE SOM JAG NÄR DU BLIR STOR


NEW YEAR'S EVE

1. Axparis // 2. Zalando // 3 & 4. Nelly // 5. Houseoffraser // 6. Nelly // 7 & 8. Random

Nyårsafton är något som alla ser fram emot. Man får klä upp sig lite extra och man får fira in ett nytt år med de man tycker om mest. Alla andra år har jag bara varit med familjen men jag får se hur planerna blir i år. Jag är iallafall redan ute på jakt efter den perfekta klänningen.

English:
New Year's Eve is something everyone looks forward to. You get to dress up a little extra and you get to celebrate a new year with those you care about most. All other years I've only been with the family but I can see how the plans are this year. I'm still wins already on the lookout for the perfect dress.

TODAYS WISH

Jeans-Dr. Denim // Top-Zoe Karssen // Jacket-Marc by Marc Jacobs //
Ring-Nelly // Shoes-Jeffrey Campbell // Necklace-H&M

Dagens önskeoutfit! min är så tråkig att den inte ens är värd att visa...

English:
Todays wish! Mine are so boring it's not even worth a show...

@ SARAS PLACE

Jag befinner mig hos Sara och vi ska ut på andra ärenden sen och jag får se när jag har tid att blogga igen, men ikväll om ni har tur. Vi hörs när jag har tid, ha en superbra helg!

English:
Use google translate, I'm in a hurry.

WHAT IT TAKES TO COME ALIVE


I WANT TO BE A PUNK-ROCKER WITH FLOWERS IN MY HAIR

Stockholmstreetstyle

Bohemiskt, vackert och väldigt 70-tal!

English:
Bohemian, beautiful and very 70's!

MALE, AGAIN...

Stockholmstreetstyle

Jäklar vilka välklädda killar det har kommit på sista tiden, inspirationen rullar ju in!

English:
Damn what well-dressed guys that have come recently, the inspiration just rolls in!

ANGELICA BLICK

Coat-Romwe // Knitwear-Romwe // Jeans-Ralph Lauren // Bag-Lindex // Shoes-Dinsko

Jag tänkte visa er hur man kunde göra en liten "sno stilen" av Angelica Blick. Hon ser alltid fantastisk ut så varför ska inte vi andra få göra det liksom?

English:
I wanted to show you how you can do a little "copy the outfit". Angelica Blick always look amaizing so why should we not do it?

LAUREN

Denna vackra tjej har mitt drömhår och mitt drömjobb. Hon bor i min drömstad och hon är en av de som ger mig inspiration,  Lauren Conrad.

English:
This beautiful girl have my dream hair and my dream job, she lives in my dream city and she is one of them who gives me inspiration, Lauren Conrad.

WHEN THE SNOW DOESN'T COME

Nu när snön aldrig kommer börjar jag längta mer och mer till sommaren och till sommaren räknas ju jeansshortsen till. Jag vill ha ett par coola och fantastiska shorts till nästa sommar och jag har checkat in några på Runwaydreamz. Vad tycker ni om de?

English:
Now when the snow doesn't come, I start to miss the summer more and more and to the summer counts the jeansshorts. I want a pair that's cool and amaizing to the summer and I looked in some on Runwaydreamz. Do you like 'em?

GN

Nu när jag har skrivit en filmreflektion på fyra sidor så är jag värd en tidig kväll i sängen med lite kvällsfika och SATC. Sov gott!

English:
Now that I've written a movie reflection in four pages so I am hosting an early evening in bed with a little evening snack and SATC. Good night!

GREEN-BLUE TOPS

Efter att ha sett några outfits med en tröja i denna färg har jag blivit lite kär. Jag tror dock inte att jag skulle passa i den men den är jäkligt fin på andra!

English:
After I've seen some outfits with a top in this colour, I love it! I don't think the colour fits on me, but it's look amaizing on other people.

LONG COAT

Stockholmstreetstyle

SKULLRINGS

Carolinesmode

Jag kan inte få nog av varken döskallar eller av Carolines mode! Jag blir helt kär i ringarna, och för er som undrar är de från Iwona Ludyga.

English:
I can't get enough of skulls and Carolines fashion! I'm totally in love with these rings, for you that wonder, they are from Iwona Ludyga.

WITH SOME EDGE

Jag älskar Christian Louboutin skor men en sak jag älskar ännu mer är när de har de där små detaljerna som man skulle vilja gifta sig med. Det är så snyggt! Jag älskar det!

English:
I love Christian Louboutin shoes but one thing that I love even more is when they have small details that you would marry you to. It's so neat! I love it!

ONE BEAUTIFUL DAY

Allt från Louis Vuitton.

Åh vad fina grejer det finns hos Louis Vuitton! En vacker dag ska jag ha minst en väska i min garderob från detta märke.

English:
Oh, that's some beautiful stuffs on Louis Vuitton! I will have atleast one bag in my closet one day.

BORN IN THE USA

Pants-H&M // Tank top-Helmut Lang // Furjacket-Marc by Marc Jacobs //
Shoes-Jeffrey Campbell // Wallet-Miumiu

Jag älskar denna kombination av kläder, lite rockigt men med lite tjejigare. Så snyggt och det passar jättebra ihop!

English:
I love this kombination of clothes, a little bit rock and a little bit girly. So great together!

NAVY AND NUDE

Jeans-Dr. Denim // Sweater-Gina Tricot // Shoes-Debenhams // Necklace-Nordström // Bag-Chanel

En perfekt höst/vinter-outfit. Ge mig!

English:
A perfect autumn/winter-outfit. Give me!

WE'LL NEVER BACK DOWN


SKULLBRACELET

Carolinesmode.com

Jag såg detta armband hos Caroline och jag blev kär direkt. För er som undrar kommer det från Alexander McQueen(min favorit).

English:
I saw this bracelet at Carolinesmode.com and I fall in love instantly. For those who are wondering, it comes from Alexander McQueen(my favourite).

DRESSED LIKE IF IT'S STILL SUMMER

Stockholmstreetstyle

Jag saknar sommaren! Hur kan man älska en årstid så mycket?

English:
I miss the summer! How can you love a season that much?

JIMMY CHOO

Jag hittade några snygga grejer på Jimmy Choo, var bara tvungen att visa er.

English:
I found some great stuffs on Jimmy Choo, I just had to show you.

AMAIZING

Carolinesmode.com

Hon ser alltid fantastisk ut, vad hon än slänger på sig. Jag hatar henne...

English:
She always looks amaizing whatever she put on. I hate her...

BAD ME...

Jag är ledsen för den dåliga uppdateringen idag men jag har varit på skolan och sen hos Sara hela dagen men jag har fixat en massa tidsinställda till imorgon, så ni behöver inte sakna mig då! Nu ska jag sova, jag ska med ett tåg imorgon klockan 7.

English:
I'm sorry for the bad update today but i have been in school and then at Sara's place the whole day but i have fixed a lot of timed posts for tomorrow, so you don't have to miss me tomorrow! I'm going to bed now, I have a train to catch at 7 am.

SOME WERE BORN TO SING THE BLUES


MALE

Stockholmstreetstyle

Jag har börjat intresseras mer och mer av herrmode på sistone, men hur kan man inte bli lite intresserad av en snygging som denna?

English:
I have begun to be intressed to malefashion lately, but how can you not get some intressed by a hottie like this?

POINTED TOE AND SILVER PANTS

Pants-Welikefashion // Sweater-Uniqlo // Shoes-Zara // Wallet-Monki // Bracelet-Weekday
Jag vill ha ett par silvriga byxor, en stor vit stickad tröja och ett par spetsiga klackskor, så jäkla snyggt!

English:
I want a pair of silver jeans, a big white knitted sweater and a pointed-toe shoes, so awesome!

IT'S NOT HARD TO BE A TEENAGER


YOU HAD ME AT HELLO

Den perfekta höst och vinteroutfiten! Jag har allt förutom linnet och skorna(lhar typ en sån jacka), men jag ska ha dom också.

English:
The perfect autumn/winter-outfit! I have the jacket, pants and the clutch but the rest will be mine too.

I HAVE TO LET GO OFF YOUR HANDS


BIKBOK


BLUE


JIL SANDER

Jag såg dessa fantastiska väskor och de kommer från ingen mindre än Jil Sander. Jag säger det igen, om jag vore rik!

English:
I saw these fabulous bags from Jil Sander. I repeat, if i were rich...

SIMPLE


IPAD CASE

Om jag hade en Ipad skulle jag nästan vägra att ha något annat fodral än någon av de ovan. De är så grymt snygga och såklart kommer de från Marc by Marc Jacobs.

English:
If I had an Ipad should I almost refuse to have another case then one of these above. They are so awesome and ofcourse, they come from Marc by Marc Jacobs.

I TOLD YOU

Weheartit

Epic.

DESK

Carolinesmode

Jag vill vara vuxen, jobba med mode och leva mitt drömliv i LA.

English:
I want to be grown up, work with fashion and live my dreamlife i LA.

WAITING

Sitter och väntar på Sara, snart åker vi till Sundsvall så jag sitter och gör lite tidsinställda inlägg till er. Ni får ha en bra vecka och jag hoppas att ni står ut med lite inlägg. Ha det bra!

English:
Sitting and waiting for Sara, soon it's time to go to Sundsvall so I sit and do some timed posts for you. Have a nice week!

TOPSHOP

Som ni kanske har märkt är jag sko-galen och jag kan bara inte låta bli att visa er vilka fina skor det finns hos Topshop, om man ändå vore rik.

English:
As you maby noticed I love shoes and I have to show you there lovely shoes from Topshop, I should own every pair if I was rich.

RSS 2.0