AS TIME PASSES

Stockholmstreetstyle

Levererar lite inspiration från Stockholm Streetstyle medan jag sitter i sängen och funderar lite. Dagen blev inte som planerat men jag har iallafall pluggat inför matteprovet jag har imorgon. Nu: dricka upp mitt te och slå på lite Sex and the City.

English:
Delivers a little inspiration from Stockholm Street Style while I sit in bed and think a bit. The day was not as planned but I have atleast studied for the math test I have tomorrow. Now I drink my tea and turn on a little Sex and the City.
Delivers a little inspiration from Stockholm Street Style while I sit in bed and think a bit. The day was not as planned but I have atleast studied for the math test I have tomorrow. Now: drink my tea and turn on a little Sex and the City.

SWIMWEAR

From H&M

Värd att kolla in? Jag tror det...

English:
Is it worth to check in this one? I think so...

WITH HIS EYES FAR AWAY

Stockholmstreetstyle

Vad tycker ni om mer herrmode? Något att satsa på eller försvinner ni alla direkt?

English:
What do you think if I start posting men's fashion? Something to go with or will you all leave me?

+


MONDAY MORNING FEELS LIKE ANOTHER LIFE

House of Harlow // Makeupstore // Weekday // Modekungen // Jeffrey Campbell // Farfetch

WITH THE WIND IN HER HAIR

Stockholmstreetstyle

Har haft en riktigt dålig bloggdag och humöret har gått upp och ner. Nu bäddar jag ner mig i sängen och kollar på SATC och hoppas på att vakna med ett bättre humör imorgon. Sov gott!

English:
I had a really bad blog-day and my mood has gone up and down the hole day. I am going to bed now and watching SATC and hoping to wake up with a better mood tomorrow. Sleep well!

TAKE ME HIGHER OFF THE GROUND

Weheartit

SHE GOT DREAMS TO BIG FOR THIS TOWN

Några bilder från helgen.

English:
Some pictures from my weekend.

THANKS AS HELL THAT YOU'RE NOT LIKE ME


I TOLD YOU

Unknown

HELP ME FIND STRENGHT

Weheartit

WHITE AND MINT

När jag var inne på Cubus hittade jag en dösnygg t-shirt och en helt fantastisk kavaj.

English:
When I was at Cubus, I found a to die for-t-shirt and a incredible blazer.

I ALWAYS HAD THE FEELING WE WOULD DIE YOUNG


BUSY WOMAN

Springer runt. Kastar ner lite kläder i resväskan, kollar bloggar och svarar på kommentarer. The fabulous life of Elsa... Packar väskan inför helgen eftersom att vi snart ska åka. Jag har inte haft en helg hemma i Söderhamn på ungefär sex veckor, det är sjukt! Men nästa helg, lovade mamma. Nu ska jag packa klart och sluta stressa. Vi hörs när jag har tid!

English:
I'm running around. Throw some clothes in the bag, check some blogs and answering comments. The fabulous life of Elsa... I'm packing my bag for Sundsvall. I have not been in Söderhamn at the weekend for about six weeks, it's sick! But mum said last week. I have to be ready for take off so bye. I'll see you when I have time!

YOU BETTER ROCK THAT

Weheartit

Jag dör så coola!!

English:
I will die! They are so cool!!

EVERYBODY LOOK FORWARD TO THE WEEKEND

Acne // Monki // Jeffrey Campbell // Asos // Marc by Marc Jacobs // Alexander McQueen


It's friday, friday... Haha!


WE'RE TRYING SO HARD NOT TO FALL ASLEEP

Världens mysigaste låt. Sov gott!

English:
The worlds most charming song. Sleep well!

ACNE, I'M IN LOVE

Picture from Shopalicious.blogg.se

IN THE END, WE ARE ALL THE SAME

Weheartit

ORDINARY THIRSDAY

Romwe // Style nanda // The Row // Weekday // Jeffrey Campbell

LET'S GIVE IT A TRY

Weheartit

LARGE FUR AND NARROW HEELS

Stockholmstreetstyle

Pälsen ser otroligt mysig ut men skorna ser ut att kunna döda fötterna. Om man vill vara fin får man lida pin...

English:
The fur looks incredible cozy but the heels looks like they are gonna kill the feets. If you want to look good, you're going to suffer...

GRAY, MINT AND STUDS

Current Elliot // Weekday // Ray-Ban // Chanel // Modekungen // Jeffrey Campbell

"TÄVLING" / "COMPETITION"

Jag har fått fem plus-checkar från Remby som jag kan ge bort till vänner/er och jag hade tänkt att jag kunde ha en liten tävling för er. Som ni vet så är jag en av Rembys test-team och jag tycker att den sidan funkar jättebra att göra bilder, kollage och allt möjligt!

De som vinner plus-abonemangen kommer att ha det till den 31 december 2013. Detta kostar alltså pengar annars, men nu har ni chansen att få det helt gratis. Det enda ni behöver göra är att kommentera inlägget med namn och e-post så lottar jag ut fem stycken den 27/2. Deal?

English:
I've got four-plus checks from Remby that I can give away to friends / you and I had thought that I could have a little contest for you. As you know, I am one of Rembys test team and I think that part works great to make pictures, collages and whatnot!
The winners plus abonemangen will have it until 31 December 2013. This costs money, therefore, otherwise, but now you have the chance to get it for free. All you have to do is comment on this post with your name and e-mail so I draw to the four 27/2. Deal?
I've got five-plus checks from Remby that I can give away to friends / you and I had thought that I could have a little contest for you. As you know, I am one of Rembys test team and I think that part works great to make pictures, collages and stuffs like that!

The winners will be plus-members until 31 December 2013. This normally cost money, but now you have the chance to get it for free. All you have to do is comment on this post with your name and e-mail so I draw to the five winners 27/2. Deal?

ANGELICA BLICK

Photos from Angelica Blick.

WHITE LEATHER

Michael Kors // Modekungen // Acne // Chanel // Zara // Balmain

Jag hittade ett par vita skinnbyxor! Fast alldeles för dyra... Kan inte typ H&M komma med ett par? Aja. Dagens "outfit" blev ganska lik gårdagens men jag har fått en liten crush på päls, vitt, pasteller och smala klackar så ni får faktiskt stå ut... Vad tycks?

English:
I found white leather pants! But they are too expensive... Why can't H&M make one? Well well. Todays "outfit" is really close that one I made yesterday, but I have a little crush on fur, white, pastels and skinny heels... What do you think?

CHOCOLATE CHIP COOKIES

Picture by me.

MINT


Plockade ihop ett kollage med bilder från Weheartit. Inspiration på hög nivå! (Snälla våren, kom NU!)

PS. Kollaget är gjort på Remby.com (jag är en av de i testgruppen), en riktigt bra och enkel sida!

English:
I fixed a little collage with pictures from Weheartit. Inspiration on top! (Dear spring, come NOW!)

PS. The collage is made on remby.com (I'm one of them in the "test-team"), a really good and simple site.

BLACK COLLAR

Photo by me.

Jag vill ha det på bilden, ett par svarta trashade shorts och ett par J.C. på fötterna... Please?

English:
I want the stuffs on the picture, trashed shorts and a pair of J.C. on my feet... Please?

LÄRDE MIG ATT ÄNGLAR BARA FINNS I SNÖN


GO TO HELL FOR HEAVEN'S SAKE

Pictures from UNIF.

EYECANDY

Kan kolla på sånt här i flera timmar... Kalla mig modetönt, men jag älskar det!

English:
I can look at stuffs like this for hours... Call me fashiongeek, but I love it!

MORNINGTHOUGHTS

Jag är inne på min andra kopp te, Russian Earl Grey, och börjar fundera på ämnet vi hade på lägret i helgen. Döden. För vissa är döden något som man absolut inte pratar om, eller något som man helst undviker. Men det är faktiskt något som alla kommer ställas inför, förr eller senare. Jag är inte rädd för att dö, men jag är rädd för att inte hinna med att göra allting jag vill innan jag dör. De flesta som läser detta tänker säkert "Du är femton år, oroa dig inte för döden!" men man vet alltid vad som kan hända. Det dör flera tusen människor varje dag pga. olika anledningar och imorgon kan det vara min tur. Men jag tycker inte att man ska vara rädd för döden, utan mer använda den som ett hjälpmedel för att leva livet så man vill. Lev varje dag som om den  vore den sista, fast med måtta då. Det är väl inte så smart att råna en bank men jag menar mer att man ska våga vara sig själv, säga vad man tycker, göra vad man vill och uppfylla sina drömmar!

Jag har, som ni vet, många drömmar och saker jag ska göra innan jag dör så jag har en hel del saker att pricka av från min lista och jag har faktiskt kommit på några till. Den första jag ska tillägga är att åka till ett fattigt land och volontärarbeta. Jag tror att man lär sig mycket om sig själv och andra och att man börjar fundera och uppskadda allt man har där hemma. Den andra saken jag ska tillägga är att besöka några städer, som Paris, Berlin, Bangkok, Miami, Köpenhamn osv. Bara för nöjets skull liksom. Jag skulle faktiskt kunna tänka mig att bo i Paris, Berlin eller Köpenhamn, det är ju lite närmare hem också, men det är USA som står högst upp på min lista. Jag vet faktiskt inte direkt vilken stad, men jag vill iallafall bo i New York på Manhattan. Stora drömar, jag vet. Men that's just me.

Nu ska jag dricka upp mitt halvkalla te och läsa ELLE. God morgon sötnosar!

WHITE FUR

Dorothy Perkins // Jay Ahr // CALYPSO // MAC // Michael Kors // Zara

Jag har märkt att jag bloggar väldigt konstigt när jag är sjuk... Knepigt. Iallafall, här har ni en outfit jag gärna skulle bära idag(om jag vore frisk)!

English:
I've noticed that I'm blogging really strange when I'm ill... Weard. Anyway, here do you have an outfit that I would love to wear(if I were healthy)!

AS TAKEN FROM A MAGAZINE

Molly Rustas

I'M TAKING IT BACK

Carolinesmode / Caroline Blomst

WHITE AS SNOW

Gina Tricot

Jag har börjat få upp ögonen för vita byxor. Men jag har dock ett problem. Jag vill inte ha vanliga vita jeans, jag vill ha vita skinnbyxor med en dragkedja där bak(som på bilden). Jag vet att man inte kan få allt, men om ni vet någon sida/ställe som säljer det så får ni gärna hojta till. Det är drömbyxor deluxe just nu!

English:
I have begun to open their eyes to white pants. But I have a problem. I do not want ordinary white jeans, I want to have white leather pants with a zipper in the back. I know that you can not have everything, but if you know any page / site that sells it so you are welcome to let me know. It is a dream deluxe pants right now!
I have begun to open my eyes to white pants. But I have a problem. I do not want ordinary white jeans, I want to have white leather pants with a zipper in the back of the legs(as in the picture). I know that you can not have everything, but if you know any page / site that sells it so you are welcome to let me know. It is a dream deluxe pants right now!

TAKE ME THERE

H&M / 49.50 SEK

Jag ska till Sundsvall i helgen och jag ska försöka klämma in en liten shoppingdag på schemat så nu kollar jag runt efter saker att köpa, och dessa ligger på min lista. SÅ SNYGGA!

English:
I'm going to Sundsvall this weekend and I'm gonna try to go for shopping one day and now am I looking around for some stuff and these are on my list. SO GORGEOUS!

FOLLOW ME ON TUMBLR AND TWITTER

Jag har haft Twitter och Tumblr ett tag men jag har inte använt det seriöst, men jag hade tänkt att börja med det nu. Så på Twitter kan ni följa mig @elsanystrom och på tumblr @madebyelsa.tumblr.com . På min tumblr lägger jag upp några (ungefär en tiondel av alla)bilder som jag inspireras av, om jag skulle göra det här så skulle ni bli helt galen på mig, så jag använder tumblr istället. Välkommen att följa mig!

PS. Ni vet väl att ni kan följa mig på Weheartit också? @elsanystrom

English:
I've had Twitter and Tumblr for a while but I have not used it seriously, but I was going to start with it now. Then on Twitter you can follow me @ elsanystrom and [email protected]. On my tumblr, I upload a few (about a tenth of all) pictures that I get inspired by, if I were doing this, you would go crazy on me, so I use tumblr instead. Please feel free to follow me!
PS. You know well that you can follow me on weheartit as well? @ elsanystrom
I've had Twitter and Tumblr for a while but I have not used it seriously, but I was going to start with it now. Then on Twitter you can follow me @ elsanystrom and [email protected]. On my tumblr, I upload a few (about a tenth of all) pictures that I get inspired by, if I were posting it here, you would go crazy on me, so I use tumblr instead. Please feel free to follow me!

PS. You know well that you can follow me on weheartit as well? @ elsanystrom

KLINGEN

Elin Kling

Den bäst klädda kvinna som vandrat på vår jord? Hon är så jäkla snygg alltså!

English:
The best dressed women that have walked on this earth? She's so damn neat!

THAT'S OBVIOUS...

tumblr/teenagerposts.tumblr.com

WISH I'D KNOWN THIS FROM THE START

Carolinesmode

Jag orkar verkligen inte med mitt liv just nu. Jag älskar det, men jag har blivit ännu mer sjuk nu. Jag hostar, har fått ögoninflammation och öronen och halsen vill inte ge sig riktigt. Någon som vill byta liv just nu?

English:
I can not really deal with my life right now. I love it, but I have become even more sick now. I cough, have eye inflammation and ears and neck would not engage properly. Someone who wants to change life right now?

FRIDAY NIGHT

Friis&Co. // Sandro Virgule // Alexander Wang // Liberty // Zara

EVERYBODY NEED SOMEONE LIKE YOU

Weheartit

I'M NOT FAIR TO MY BODY, BUT I REFUSE TO BE BORED

Jag trotsar förkylningen och packar väskan ändå. Om två timmar är jag påväg till bussen som ska ta ett härligt gäng på läger. Länge leve alvedon och nässpray! Vi syns på söndag everybody!

English:
I defy the cold and pack your bags yet. In two hours, I am en route to the bus that will take a great team at camp. Long live alvedon and nasal sprays! See you on Sunday everybody!
I defy the cold and pack my bags . In two hours, I am en route to the bus that will take a great team at camp. Long live alvedon and nasal sprays! See you on Sunday everybody!

LOVE ISN'T SOMETHING YOU MADE, IT'S JUST THERE


HOW I'LL SPEND MY DAY


I'VE DONED ALL OF IT

Weheartit

IN THE SPRINGSUN

MAC // Gina Tricot // Balmain // Zara // Hermes // CALYPSO // Ray-ban

Låt mig bli frisk! Låt mig ha detta i min garderob! Låt mig ha allt jag lägger upp i min garderob! Amen...

English:
Let me be fresh! Let me have this in my closet! Let me have everything I post in my closet! Amen...

FOR MY MAGAZINES

From Åhlens, 399 SEK

Jag vill verkligen ha ett tidningsställ i akryl eller plexiglas. Så jäkla snyggt! Vill ha något liknande som på bilden men jag minns att jag har sett ett liknande fast snyggare och för en billigare peng någon annan stans, men jag kommer inte ihåg var... Jag får fortsätta leta. Men om ni vet något, hojta gärna till!

English:
I really want a magazine rack in acrylic or Plexiglas. So damn beautiful! Want something similar like in the picture but I remember that I have seen a similar but better looking and for cheaper money elsewhere, but I do not remember where ... I will keep looking. But if you know something, let me know please!
I really want a magazine rack in acrylic or plexiglass. So damn beautiful! Want something similar like in the picture but I remember that I have seen a similar but better looking and for cheaper money elsewhere, but I do not remember where ... I will keep looking. But if you know something, let me know please!

-


ALL THESE WORDS I DON'T JUST SAY

Bäddar ner mig i sängen och hoppas på att må bättre imorgon. Sov gott allihopa!

English:
I'm going to bed and hoping to feel better tomorrow. Sleep well everybody!

IN WRONG COUNTRY

From Zara, 679 & 399 SEK

Jag har fått ett villha-begär när det gäller skor(kläder också för den delen). Hur snygga skulle inte dessa vara med ett par chinos, t-shirt och en kaval? Maskulint + klackar = fab!

English:
I've got a wantie-need when it comes to shoes(clothes too...). How nice wouldn't these look with chinos, t-shirt and a blazer? Maskuline + heels = fab!

HEARING THOSE WORDS MAKING ME WEAK


FOUR HEADS THINK BETTER

From Bjorg

LIKE A DREAM


POWDERPINK

Chanel // Acne // Weekday // Stella McCartney // T. Babaton // Christian Louboutin

IS THIS HOW IT FEELS TO BE DYING?

Jag har lyckats dragit på mig en riktig förkylning. Jag har sovit sen fyra igår eftermiddag till ungefär åtta i morse och det enda jag har fått i mig är ett glas vatten, en kopp te och tre vindruvor. Men nu har jag nyss tagit mig en dusch och bytt ut Onepiecen mot ett par mjukisbyxor och en tjocktröja, jag har iallafall lämnat sängen.
Jag har knappt rört mig alls det senaste dygnet och tack vare denna förbannade förkylning får jag kanske inte åka på läger i helgen, det blir ingen skola imorgon iallafall. Nu ska jag sluta svamla och bädda ner mig i soffan med nya ELLE och kolla på tv. Vi hörs kanske senare!
English:
I have managed to come to me a real cold. I've slept since four yesterday afternoon at about eight this morning and all I have within me a glass of water, a cup of tea and three grapes. But now I have just taken a shower and replaced Onepiecen against a pair of sweatpants and a sweatshirt, I have atleast left the bed.
I've barely touched me at all the previous day, and thanks to this damn cold, I might not attend a camp this weekend, there will be no school tomorrow anyway. Now I'll stop rambling and tuck me on the couch with new ELLE and watch television. Talk to you later maybe!
I have managed to come to me a real cold. I've slept since four yesterday afternoon at about eight this morning and all I have within me a glass of water, a cup of tea and three grapes. But now I have just taken a shower and replaced Onepiecen against a pair of sweatpants and a sweatshirt, I have atleast left the bed.
I've barely moved me at all the previous day, and thanks to this damn cold, I might not attend a camp this weekend, there will be no school tomorrow anyway. Now I'll stop rambling and tuck me on the couch with new ELLE and watch television. I'll maby talk to you later!

LIFE STILL GOES ON

Bjuder er på en gammal klassiker så här på morgonkvisten. Ha en bra dag allihopa!

English:
I'm giving you an old classic. Have an great day everyone!

HAPPY VALENTINE'S DAY

Även fast jag inte är något fan av Alla hjärtans dag så kan jag inte låta bli att hoppas att ni har haft en bra dag. Jag tycker att alla hjärtans dag är överdrivet och att man ska visa kärlek åt varandra varje dag och inte bara en dag om året, men det finns dom som tycker att just denna dag är speciell så då får väl dom göra det. Nu ska jag inte förstöra eran dag med mitt dystra inlägg, så nu bäddar jag ner mig i sängen och kollar på Stylisterna och Top Model! Godnatt!

English:
Even if I'm not a huge fan of valentines day, I can't stay away from hoping that you have a good day. I think that you should show love every day and not just once in a year, but there's people that think this day is special so I'm not gonna ruin your fabulous day with my post. So I'm going to bed and watching The Stylists and Top Model! Good night1

THE PERFECT TEE

Carolinesmode

2 dagar kvar!

English:
2 days left!

BASICS

Chanel // Acne // CALYPSO // H&M // D&G // Weekday //
Ray-ban // Rag & Bone // Topman // MAC // Converse

JUICY COUTURE/BRACELETS

Jag vill ha minst ett. Punkt.

English:
I want atleast one. End.

GOLDEN

From H&M, 299 SEK

+

Några smarta ord från lilla mig. Nu är det sovdags, god natt!

English:
Some smart words from little me. Now, bedtime. Good night!

WITH SOMEBODY WHO LOVES ME


YOU DON'T LIVE FOREVER, SO ROCK THOSE HEELS

Weheartit

MINTGREEN

From Cubus, 299 SEK

CHEAP MONDAY SS12


WE ARE WHO WE ARE...

Weheartit

... and we're proud of it!

SPRING/COLOURS

Acne // Weekday // H&M // Zara

H&M/MARNI


LIVE FAST, DIE YOUNG

Pictures from Yatt

THIS IS HOW LIFE IS

Weheartit

WEEKDAY SS12


Några wanties från Weekday. Ge mig någon?

English:
Some wanties from Weekday. Give me?

HELP YOURSELF


YOU SAID YOU FELT SO HAPPY YOU COULD DIE

Jag vet att jag har lagt upp den förr, men nu har jag blivit besatt igen.

English:
I know I've posted it before, but now I have become obsessed again.

IF YOU WERE SOMEBODY ELSE

Weheartit

ALMOST SPRING

Pants-Balmain // Top-Acne // Nailpolish-Chanel // Shoes-Zara //
Watch-Michael Kors // Jacket-Acne

BEDTIME

Har bäddat ner mig i sängen med B&J och Stylisterna. Jag har nästan packat klart och imorgon beger jag mig mot en fullspäckad helg i Sundsvall. Vi får se om jag har tid med er under helgen, annars syns vi på måndag igen. Sov gott!

English:
Has bedded me down in bed with the B & J and stylist are. I've almost finished packing and tomorrow I head towards a busy weekend in Sundsvall. We'll see if I have time with you over the weekend, otherwise see you on Monday again. Sleep well!
Has bedded me down in bed with the B & J and The Stylists(Swedish show). I've almost finished packing and tomorrow I head towards a busy weekend in Sundsvall. We'll see if I have time with you over the weekend, otherwise see you on Monday again. Sleep well!

YOUR LOVE IS DEADLY

Weheartit

IF I GO TOO LOOSELY, I LOST EVERYTHING TOMORROW

Taget från kommentarerna: "MASKINEN-BÄTTRE ÄN PORR!!!"

English:
Tooked from the comments: "MASKINEN-BETTER THAN PORN!!!"

ALEXANDER MCQUEEN


I CAN'T TAKE MORE SILENCE, I NEED WORDS

Weheartit

Nu ska jag snart hoppa på bussen och slå igång mina favoriter i lurarna men först vill jag meddela er att bloggningen idag kommer vara väldigt låg eftersom att jag ska sitta barnvakt direkt efter skolan till ikväll och sen måste jag hem och duscha och plugga så ni får klara er med tre inlägg idag men jag hoppas att det är ok. Ha en bra dag allesammans!

English:
Now I will soon jump on the bus and beat up my favorites in the headphones but first I want to tell you that the update today will be very low because I'll baby-sit after school 'til tonight and then I must go home and shower and study so you'll see only three posts today but I hope it's ok. Have a great day everyone!
Good morning dear readers! Now I will soon jump on the bus and beat up my favorites in the headphones but first I want to tell you that blogging today will be very low because I'll baby-sit after school tonight and then I must go home and shower and plug so you have meet you with three posts today but I hope it's ok. Have a great day everyone!
Now I will soon jump on the bus and beat up my favorites in the headphones but first I want to tell you that blogging today will be very low because I'll baby-sit after school 'til the evening and then I must go home and shower and study so It will come up only three posts today but I hope it's ok. Have a great day everyone!

I CAN BE YOUR CHINA-DOLL


ACNE SS12 MENSWEAR


DEN SVENSKA BJÖRNSTAMMEN

Jag blev överlycklig när jag såg att Den svenska björnstammen ska till Sundsvall den 18 mars, tills att jag såg att man måste vara arton... Why me?

English:
My favorites are performing in Sundsvall the 31st March but, as always, you have to be 18... Why me?

SAME STORY, DIFFERENT LIFES

Weheartit

PINK AND GREEN

Nailpolish-Chanel // Sweater-Acne // Pants-Gina Tricot // Jacket-Modekungen //
Sunglasses-Ray-ban // Clutch-Gina Tricot // Shoes-Christian Louboutin

CHOCOLATE


Idag lyxade jag till det lite och gjorde chokladbollar. Jag brukar inte tycka om chokladbollar men eftersom att vi inte hade några ägg hemma gick det inte att baka något annat som går fort.
Idag slutade jag tidigt så jag ska snart sätta mig med skolböckerna och göra något vettigt.

English:
Today lyxade I add a little bit and made chocolate balls. I usually do not like chocolate balls but since we did not have any eggs at home you could not bake anything that goes fast.
Today I finished early so I will soon sit down with school books and do something useful.
Today I made chocolate balls. I usually do not like chocolate balls but we did not have any eggs at home so I could not bake anything that goes fast.
Today I finished early so I will soon sit down with school books and do something useful.

TO ALL OF YOU

Weheartit

REAL LOVE

Girl: Honey?
Boy: Yes?
Girl: Do you believe in something?
Boy: I do
Girl: What? God? Allah? Buddah?
Boy: Non of them
Girl: So what do you believe in?
Boy: Us...

SCHOOLWORK


Sätter mig i sängen med Spotify och gör lite skolarbete och sen ska jag duscha och röra mig mot stan för fadderträff. Vad ska ni göra idag?

English:
I'm in my bed and litsening on Spotify and doing some schoolwork. Then am I gonna take a shower and go to the town. What are you up to today?

GT

Gina Tricot

Gina Tricot fortsätter verkligen att leverera! Jag Ä L S K A R skjortorna! Gina är verkligen påväg upp!

English:
Gina Tricot keeps to deliver! I L O V E the shirts ! Gina is really on their way up!

ÅNGRA-KNAPP

Jag har hamnat i en liten fälla, jag har blivit näst intill beroende av spelet Harpan. Detta inlägg ska inte handla om spelet, men det var tack vare det jag kom på att tänka tanken till inlägget.


Mamma och pappa har nyss fått tillbaka sin dator från lagning och då tog de bort allt på datorn, så här om dagen när jag inte orkade hämta min på övervåningen så tänkte jag sätta mig vid deras och spela, men spelet fanns inte kvar. Jag tänkte att det borde ju finnas på internet, det gjorde det, men det fanns ingen ångra-knapp. I början gjorde jag samma misstag om och om igen, jag var alldeles för snabb på knappen och missade flera chanser, men till slut lärde jag mig l. Det var riktigt ovant att inte kunna trycka på ångra-knappen och fixa till det man har missat eller gjort fel och jag började tänka på hur livet är.


I början vet vi inte riktigt vad som är rätt eller fel, det krävs någon som berättar det för oss flera gånger och till slut lär man sig, men oftast av sina egna misstag. I livet har vi ingen ångra-knapp. När man är liten får man ofta göra många misstag och alltid bli förlåten men när man börjar bli tonåring är det mindre acceptabelt, ett misstag kan få någon att tappa tilliten helt åt en. Då förväntar sig alla att man vet precis vad som är rätt och fel, men det går inte att veta. Jag tror inte att det finns någon eller att det någonsin har funnits någon som vet precis vad man får och inte får göra, det är då man får börja använda huvudet på riktigt.


Flera gånger har jag velat ha en ångra-knapp i mitt liv, men jag har lärt mig att tänka efter. Det är tack vare alla misstag jag har gjort och av allt jag har sett. Som ni vet så är jag en person som tänker väldigt mycket, kanske lite för mycket ibland, men tack vare all tid jag sitter och tänker så kommer jag oftast fram till bra beslut. Om jag inte kan komma på svaret själv, då frågar jag en nära vän eller en familjemedlem som jag litar på. Men jag tror att rädslan av att inte ha någon ångra-knapp finns i oss alla och jag tycker att den borde tas bort helt och hållet. Om vi får lära oss att göra misstag på misstag utan att någon säger ifrån redan när vi är små blir det svårare när vi blir äldre. Alla behöver någon som sätter ner foten när den ser att sin kompis(eller liknande) är på väg åt fel håll och säger ifrån, då behöver vi inte ångra-knappen. Då behöver vi inte göra det där misstaget som kan förändra våra liv föralltid.


Jag har lärt mig, att aldrig ångra vad jag har gjort. Allt det jag gör lär jag mig av och det är en otrolig egenskap att kunna tänka på det sättet. Jag tänker efter före jag gör saker, jag tänker på vad jag har gjort när jag har gjort saken och sen försöker jag se hur det kan påverka mig eller någon annan. Det jag försöker komma fram till är att strunta i den där ångra-knappen, vi alla skulle gärna vilja ha den tillgänglig alla timmar på dygnet men det finns ingen ångra-knapp, bara personer som älskar oss även när vi gör fel. Så strunta i den där ångra-knappen, börja tänk efter istället så kommer ni inte att behöva den. Men låt aldrig rädslan av att förlora hindra dig från att göra saker, men tänk efter först!


Update: Jag vill såklart inte att ni ska bli världens tråkmånsar men jag tycker att jag ser och hör allt för många som gör saker för hastigt och som de sen ångrar, det är därför jag ger er tipset!


ON THE TOP

För ungefär två år sedan såg jag de live(dom är till och med bättre live, tro mig!) och dom ligger verkligen i toppen av mina favoritband! Jag fick en liten crush på de igår när de var med i Melodifestivalen... Nu vet ni något annat, som inte är Den svenska björnstammen, som kommer spelas i mina öron non-stop!

English:
I saw them live for about two years ago(they are even better live, trust me!) and they are on the top of my list of my favorite band! I got a little crush on them yesterday... So now you know what I'll be listening on the bus to school!

HUMOR

Youtubes härligaste klipp...

English:
Youtibe's funniest...

SOMEONE HAS TAKEN YOUR HEART


LIVE LIKE LIFE WERE A ROCK CONCERT

Weheartit

BLACK/WHITE/SILVER

Jacket-Modekungen // Top-Acne // Pants-H&M //
Necklace-Weekday // Shoes-Dinsko

LANA DEL REY

Unknown.

I'M DESPERATE TO CONECCT

And you, you can live like this. Gotye (L)

WEDNESDAY

Bracelet-Weekday // Jacket-Modekungen // Pants-Helmut Lang //
Nailpolish-Chanel // Calender-Chanel // Shoes-H&M // Tanktop-Acne
Hur snygg skulle man inte vara om man gick runt såhär idag då? Fruktansvärt snygg...
Annars är det bra med mig och jag kommer att tillbringa kvällen med tårtbakning och läxor, så vi får se hur mycket ni hör av mig ikväll.

English:
How nice would it not be if you walked around like this today? Terribly nice ...
Otherwise it's fine with me and I will spend the evening with a cake-baking and homework, so we'll see how much you hear from me tonight.
How nice would it not be if you walked around like this today? Terribly nice ...
Otherwise it's fine with me and I will spend the evening with a cake-baking and homework, so we'll see how much you hear from me tonight.

RSS 2.0