WHAT'S GOING ON


Denna film har blivit delad över hela facebook, på flera bloggar, över hela världen. Jag har inte vågat kolla på videon förrän idag, för att jag hatar att gråta. Jag var rädd för att jag skulle känna igen mig själv för mycket och hamna i en fas som jag skulle vara tvungen att jobba mig ur(det blev som tur var inte så). Jag blev mobbad i ungefär fem år av olika anledningar. Jag stammade, var "tjock", var "ful", jag sade vad jag tyckte för mycket och det var alla slags fel på mig enligt dom som mobbade mig. Jag är så tacksam över att jag hade mina kompisar och min familj som stöttade mig i alla lägen och de sade alltid åt mig att inte ge efter, att inte visa mig svag och det är därför jag är där jag är idag. Många av er tycker kanske att det inte räknas att vara mobbad om man har kompisar, men att vara mobbad med eller utan kompisar spelar ingen roll alls. Ingen person har rätt att bli mobbad och ingen har rätt att mobba i huvudtaget. Jag fick också lära mig att de som mobbar är antingen sådana personer som mår dåligt själv och som lade ut frustrationen på andra eller så var de såna som letar fel på alla personer de möter och jag har stött på människor av båda sorterna, vissa är bara sådana. Det är några som säger att denna video är fake och att han bara lurar folk, men vad spelar det för roll? Det finns minst 1000 personer där ute som känner precis som "Jonah" och han är riktigt stark som gjorde denna video för det behövs verkligen en väckarklocka. Jag hade bara tur att ha växt upp med den familj jag har gjort och de har lärt mig att jag är så mycket bättre än de som mobbar. Än idag kan jag ta åt mig om någon slänger ur sig någon av de orden som användes mot mig förr, utan att de tänker på det, men tack vare allt detta är jag den personen jag är. Om inte jag hade gått genom detta tror jag inte att jag skulle vara så stark, modig och förstående som jag är. Jag försöker inte skryta om mig själv, men jag är en av de starkaste personerna jag känner. Jag är inte den personen som ger upp i första taget, det krävs mycket för att få ner mig.
Det jag vill komma fram till är att detta är starkt av killen, jag vågade knappt berätta för mina föräldrar när jag blev mobbad och han går ut inför hela världen och trycker upp det i ansiktet på mobbarna, you go bro!

Kommentarer
Postat av: Lovisa

Fint skrivet!

2011-12-14 @ 20:00:26
URL: http://eliassonlovisaa.blogg.se/
Postat av: Louise

Väldigt fint skrivet!

2011-12-14 @ 21:28:07
URL: http://mlouise.bubbleroom.se

Design by: Designbloggar

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0