SOME AMAIZING THINGS ABOUT CHRISTMAS

1. Knäck
En sak som jag tycker hör till julen är när familjen står och gör knäck tillsammans, och eftersom att det äts en hel del hemma hos oss får vi ta del av dessa tradition flera gånger.

2. Julpynt
Det är en av de bästa tiderna på året när man plockar fram all julpynt och hela huset blir mycket mysigare än vad det var för en månad sedan.

3. Julklappar
Jag ÄLSKAR att få paket(att ge andra är kanske inte lika roligt, men det är faktiskt också kul).

4. Lussebullar/lussekatter
En självklar sak med julen är lussebullar, hur gott är det inte då? Plus att det är ett nöje med familjen att baka.

5. Pepparkakor
Säger samma som jag gjorde om lussebullarna...

6. Julgran
Vad vore julen utan julgran? Hmm...

7. Snö
Enligt mig blir det ingen jul utan snö. Eftersom att snön inte har kommit än får vi väl se om den någonsin kommer.

8. Gemenskapen
Jag tror inte att det finns mer gemenskap i någon familj än runt jul. Alla samlas, är glada och alla verkar tycka att det är den bästa tiden på året.

Finns det något som ni tycker är speciellt bra eller mysigt med julen?

Kommentarer
Postat av: Mormor

Det bästa är när lilla Elsa alla oss frälsa med sin tomtemask och Lasse fått en kask.

2011-12-03 @ 08:15:10

Design by: Designbloggar

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0