MORNINGTHOUGHTS

Jag är inne på min andra kopp te, Russian Earl Grey, och börjar fundera på ämnet vi hade på lägret i helgen. Döden. För vissa är döden något som man absolut inte pratar om, eller något som man helst undviker. Men det är faktiskt något som alla kommer ställas inför, förr eller senare. Jag är inte rädd för att dö, men jag är rädd för att inte hinna med att göra allting jag vill innan jag dör. De flesta som läser detta tänker säkert "Du är femton år, oroa dig inte för döden!" men man vet alltid vad som kan hända. Det dör flera tusen människor varje dag pga. olika anledningar och imorgon kan det vara min tur. Men jag tycker inte att man ska vara rädd för döden, utan mer använda den som ett hjälpmedel för att leva livet så man vill. Lev varje dag som om den  vore den sista, fast med måtta då. Det är väl inte så smart att råna en bank men jag menar mer att man ska våga vara sig själv, säga vad man tycker, göra vad man vill och uppfylla sina drömmar!

Jag har, som ni vet, många drömmar och saker jag ska göra innan jag dör så jag har en hel del saker att pricka av från min lista och jag har faktiskt kommit på några till. Den första jag ska tillägga är att åka till ett fattigt land och volontärarbeta. Jag tror att man lär sig mycket om sig själv och andra och att man börjar fundera och uppskadda allt man har där hemma. Den andra saken jag ska tillägga är att besöka några städer, som Paris, Berlin, Bangkok, Miami, Köpenhamn osv. Bara för nöjets skull liksom. Jag skulle faktiskt kunna tänka mig att bo i Paris, Berlin eller Köpenhamn, det är ju lite närmare hem också, men det är USA som står högst upp på min lista. Jag vet faktiskt inte direkt vilken stad, men jag vill iallafall bo i New York på Manhattan. Stora drömar, jag vet. Men that's just me.

Nu ska jag dricka upp mitt halvkalla te och läsa ELLE. God morgon sötnosar!

Kommentarer

Design by: Designbloggar

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0