NATTLIGA TANKAR OCH KÄNSLOR

Natten verkar ha något konstigt inflytande på oss människor som får oss att bli känsliga, fyllda av tankar och längtan. Ikväll är en sån natt då jag är klarvaken även fast klockan snart är fyra på morgonen och det enda jag tänker på är honom. Jag vill inte bli en av dom, som kommer ligga sömnlös och fundera på hur allt ska bli, flera dagar i veckan. Jag vill verkligen inte. Jag behöver mer sömn och mindre känslor, på riktigt. Den senaste veckan har jag sovit dåligt, vaknat upp mitt i natten och inte kunnat somna om och jag har spenderat flera timmar åt att bara ligga och fundera.

Jag har aldrig behövt uttrycka mig speciellt mycket för någon, bara för mina vänner och för min familj. Men när ännu en till person blandas in i mitt redan fullspäckade liv blir det svårt att få allt att balansera. Jag tycker själv att det känns löjligt att skriva ett inlägg som detta, mitt i natten, men jag känner mig nästan tvungen till det. Jag vet inte om han jag tänker på kommer att läsa detta, men jag hoppas nästan det. Jag vill att han ska veta att jag tänker på honom även fast han ligger i sin säng och sover långt ifrån mig, det är nästan en och en halv mil mellan oss. Jag vet att jag kommer ångra att jag har publicerat detta men det jag skriver nu är precis vad jag ligger och tänker på dessa sömnlösa nätter. Har han någonsin sömnlösa nätter när han tänker på mig? Eller är det bara ett typiskt tjejbeteende att ligga och vrida och vända sig med miljoner tankar som snurrar runt i huvudet?

Jag försöker få ordning och struktur i mitt liv men det är inte alltid så lätt. Det kanske är bäst att inte ha full kontroll, att ha det lite kaotiskt. Detta är väldigt olikt mig, att vara känslig inför dom jag inte ens känner, säga att lite kaos kanske är bra, tänka på någon annan än mig själv och mina nära, men även jag kan behöva lite förändringar. Jag har länge funderat på att färga håret mörkt igen, jag saknar det verkligen och jag tror faktiskt att det är dags för en synlig förändring, men om jag gör det återstår att se. Jag förstår om ni blev väldigt förvirrad av detta inlägg, det blev jag själv. Men om ni någon gång ligger sömnlös mitt i natten ska ni veta att ni inte är ensam om att göra det ibland, det händer mig ganska ofta nu för tiden.

Kommentarer

Design by: Designbloggar

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0