VAD ÄR LYCKA?

Igår skrev jag ett glatt inlägg där jag nämnde att jag var lycklig, för att allt rullar på bra och för att min favoritgrupp kommer hit. I morse läste jag en artikel om en kille som kommer härifrån som hade köpt sig en Segway för pengarna han hade fått efter sin pappas död och efter en olycka han var med i för några år sen och det kallar han lycka. Men vad är egentligen lycka? Hur finner man lycka?

Jag tror inte att lycka går att köpa, man kanske blir lycklig för stunden, men om man inte har personer runt omkring sig som man trivs med så tror jag aldrig att man kan bli lycklig. Jag har så många bra och stöttande personer runt omkring mig och jag trivs som fisken i vattnet. Jag älskar de!

För vissa är lyckan svår att indentifiera. De flesta tror att om man tränar sig till drömkroppen, skaffar den snyggaste pojkvännen och köper de snyggaste kläderna så borde man bli lycklig, men det tror inte jag. Allt handlar om hur man trivs runt omkring andra och med sig själv.

För mig är lycka den där känslan när det känns som om allt går så jäkla bra hela tiden och när jag har lust att skrika av glädje eller att jag känner att jag har energi till att springa flera mil utan att bli trött för att jag är så glad. Då vet jag att jag är lycklig. Det är en sån jäkla kick för vardagen!

Detta ämne är ganska intressant att disskutera och det uppkommer ofta många olika argument om vad lycka är. Så vad tycker ni? Vad är lycka för er? Går det att köpa lycka?

Kommentarer

Design by: Designbloggar

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0