VÅGA VISA LYCKA

Jag har kommit att tänka på en sak. Varför är det "fel" att visa att man är lycklig i Sverige? I Sverige verkar det som om ingen får gå runt och skratta, vara glad eller helt enkelt nöjd med livet och det gör mig faktiskt irriterad. Jag har ett perfekt exempel som beskriver hur jag menar. Igår när jag var i Gävle med mina tjejer så började vi tönta oss och skratta en hel del när Olivia skulle ta ut pengar ur en bankomat. Samtidigt som vi stog och skrattade kom det två ungdomar och den ena slänger ur sig " Men herregud! " och suckar tungt. Ingen av oss brydde sig om det, vi började faktiskt skratta ännu mer och gick därifrån och det där är en riktigt standard i Sverige tycker jag. Tjejen som suckade åt oss verkade tycka att vi var töntiga för att vi skrattade... Jaha? Om hon aldrig har skrattat i hela sitt liv tycker jag synd om henne. Jag står för att jag har det jäkligt roligt med mina kompisar och jag tycker inte att man borde hålla det inom sig. Svenskarna får faktiskt ta och rycka upp sig, våga visa lycka! Skit i dom som suckar och klagar, det är deras problem att dom inte har det lika roligt som vi.

Kommentarer
Postat av: hanna

Fin blogg :)

Har du haft en bra helg :)?

Kram

2012-03-04 @ 17:02:04
URL: http://sparksss.blogg.se/
Postat av: hanna

sv:Härligt att höra! :)

Jodå, min helg har varit kanoners!

Kram

2012-03-04 @ 19:24:18
URL: http://sparksss.blogg.se/
Postat av: mormor

Det är viktigt för själen att skratta så skratta på avundsjuka tror jag det andra handlar om det var nog någon ensam person

2012-03-05 @ 05:52:36

Design by: Designbloggar

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0